Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Baltika plaanib laiendada tegevust kallimas hinnaklassis
"Kui Baltika peaks ostma Ivo Nikkolo kaubamärgi, on neil võimalus oma jaeketi kaudu suurendada müüki koduturul," sõnas Hansabank Marketsi analüütik Pavel Lupandin. "Ning seda üsna väikeste reklaamikuludega ja kallimas hinnasegmendis, kus marginaalid on kõrgemad," lisas ta.
Ka Tallinna Moemaja juht Kairi Vilderson nentis, et Ivo Nikkolo näol on tegemist kallima kaubamärgiga, mis Baltika praegustest brändidest selgelt eristub.
Kuid Pavel Lupandini sõnul on Ivo Nikkolo siiski kohalik kaubamärk. "Meie hinnangul on küsitav selle brändi all müümine välisturgudele, kuna uue kaubamärgi juurutamisega uuel turul kaasnevad suured kulud."
Baltikaga võrreldes on Ivo Nikkolo firma väike. Kui Baltika kontserni eelmise aasta jaemüügi käive oli 546 miljonit krooni, siis Ivo Nikkolo firma Zik-Zak 2004. aasta käive oli 23,5 miljonit krooni ning aasta lõpetas ta kahjumis.
Baltika juht Meelis Milder selgitas, et asjaga tegelevad praegu mõlema poole advokaadid, ning avaldas lootust, et juba sel nädalal võib välja tulla konkreetsem info. "Kuid läbirääkimised võivad lõppeda ka tulemuseta," tähendas Milder.
Võimalusele võtta üle mõni uus kaubamärk viitas Milder juba kevadel. Tema sõnul oli nüüd ka Baltika see, kes näitas esimesena huvi üles.
"Initsiatiiv tuli meilt," lausus Milder. "Sel aastal sai aktsionäride koosolekul välja käidud, et kolme aasta jooksul on Baltikal kavas siseneda uutele turgudele ning laieneda ka kaubamärkide osas."
Samas ei ole Baltika huvitatud pelgalt Ivo Nikkolo kaubamärgist. "Ainult kaubamärgil pole meie jaoks väärtust, nime võime ise ka välja mõelda," lausus Milder. "Tahaks kasutada ikka seda, mis on loodud, ja koos Ivo Nikkologa edasi minna," lisas ta.
Võimaluse kasutada Ivo Nikkolo kaubamärki näiteks Skandinaavia turule sisenemiseks Milder välistas. "Skandinaavia turust me huvitatud ei ole. Piiritleme end Kesk- ja Ida-Euroopas, kus näeme enda jaoks potentsiaali."
Uudis tuli mulle üllatusena ning ma pole palju sellele mõelda jõudnud. Aga loodan, et ülevõtmine on Baltikal põhjendatud. Motivatsioon peab ostmiseks ikka olema, vaevalt et teda niisama või konkurentsi pärast tahetakse üles osta.
Ivo Nikkolo näol on tegemist väljatöötatud kaubamärgiga, mis on veidi kõrgemas hinnaklassis. Ilmselt näeb Baltika sellele oma praegustel turgudel nõudlust.
Ivo Nikkolo kaubamärk eristub selgelt Baltika kaubamärkidest, tegemist on ikkagi isikustatud disainerimärgiga. Kes seda täpselt disainib, ei puutugi enam asjasse. Aga võrreldes näiteks Montoni-taolise marketingimärgiga, on tal teine iseloom.
Autor: Lauri Matsulevitsh