Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Bensiin võib taas kallineda

    Kuigi Eesti kaks suuremat kütusemüüjat Neste ja Statoil ei soovi võimaliku hindade tõusu kohta otseseid kommentaare anda, tõdevad mõlemad, et bensiini hind nende tanklakettides sõltub otseselt nafta maailmaturuhinnast.
    "Muudatused maailmaturuhindades määravad loomulikult autokütuste jaehinna ning toodete sissostuhinna pideva tõusu korral, mis on viimasel ajal aset leidnud, on ilmselt peagi toodete jaehinnad tõusmas ka Eestis," vastas Statoil Eesti tegevdirektor Helle Kirs küsimusele võimaliku hinnatõusu kohta Statoili tanklates.
    Kirs ei soovinud täpsustada, millal hind täpsemalt muutuda võiks, põhjendades seda konkurentsiga Eesti kütusemüügi jaeturul. Bensiin 95 Euro maksis Statoili tanklates eile 14 krooni ja 50 senti ja diislikütus 14 krooni ja 15 senti.
    Ka Neste Eesti ASi peadirektor Indrek Kaju ei soovinud hinnamuudatustest täpsemalt rääkida. "Nestel ei ole võimalik ette teatada tuleviku hinnamuudatustest," ütles ta.
    Sampo Panga finantsturgude analüütiku Rasmus Pikkani sõnutsi Neste oma tanklakettides bensiini 95 hinda ilmselt üle 14 krooni ja 60 sendi ei tõsta. "Kui Neste jätkab oma hinnakujunduses senist stiili, siis hetkel ei ole neil põhjust hinda üle 14,6 krooni ajada," lausus Pikkani. "Teoreetiliselt on neil praegu hindu tõsta põhjust küll," ütles Pikkani Neste edasiste käikude kohta. Praegu on Neste A24 tanklates bensiini Futura 95 Euro hind 14 krooni ja 25 senti.
    Samas ei näe Hansapanga makroanalüütik Maris Lauri hinnatõusuks põhjust. "Mina ei leia, et kütusemüüjad peaksid praegu hindu tõstma. Hindade dünaamika järgi hinnates on Eesti autokütuste hinnad praegu vastavuses maailmaturuhindadega, arvestades euro kurssi dollariga," ütles Lauri.
    "Näiteks Lätis on hinnad hoopis alla tulnud, me võiksime küsida, miks meil seda ei toimu," tõi Lauri näite.
    Eile maksis kütus Lätis Neste tanklates rohkem kui Eestis: Futura 95 hind oli 0,65 latti (14,6 krooni) ja diislikütus 0,62 latti (13,94 kr).
    Meie suuremate kütusefirmade hinnapoliitika on viimaste aastate jooksul olnud erinev.
    On olnud perioode, kus marginaali on hoitud suhteliselt kitsas koridoris, ning samas on olnud perioode, kus marginaal kõigub üsnagi laias mastaabis.
    Neste automaattanklates müüdava pliivaba bensiini 95 nn arvestuslik marginaal on viimaste aastate jooksul kõikunud nullist kahe kroonini liitri kohta. Erand oli eelmisel aastal orkaani Katrina ajal, kui nad lasid marginaali lausa miinusesse.
    Tundub, et selle aasta algusest on viimaste aastate hinnakujundaja Neste Eesti hoidnud bensiini jaemüügi arvestusliku marginaali (jaehind miinus maksud miinus hulgihind Rotterdami sadamas) ülalpool 50 sendi taset.
    Nädal tagasi langes see aga allapoole 50 senti, mistõttu usun, et peagi ootab meid ees hinnatõus kuni 60 sendi võrra, 14,85 kroonini liiter.
    Tõsi, hinnatõusu võib hoida ära või leevendada puhkuste periood, mille tõttu inimesed sõidavad tavapärasest rohkem ning jaemüüjad loodavad rohkem teenida käibe pealt.
    Teisalt võib hinnatõusu takistavaks teguriks olla Uno X tanklaketi ostnud Alexela Oil, kes ei lase Nestel enam nii vabalt kütusehindu dikteerida.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Harju Elektri müügitulu kasvas, kuid kasum vähenes
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Fazer tahab kogu Balti pagariäri Lätti kolida
Soome toidutootja Fazer kaalub oma Baltikumi pagaritööstuste liitmist üheks tootmisüksuseks Lätis.
Soome toidutootja Fazer kaalub oma Baltikumi pagaritööstuste liitmist üheks tootmisüksuseks Lätis.