Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus määrus ei löönud turgu sassi

    Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi määrus, mis lubab üksiksõidukikinnituse alusel Ameerika turule toodetud autosid Eestis arvele võtta, kehtib juba veebruarist. Suure kära ja ministeeriumisse saadetud vihaste kirjade saatel vastu võetud määrus pole aga kardetud kaost autoturul tekitanud.
    Premium Motors Grupi nõukogu esimehe Jürgen Vesteri hinnangul on praegune rahulik olukord vägagi normaalne. Nimelt kaotas uus määrus ära sõidukitüübi perekonna mõiste, mis tähendab, et samu mudeleid, mis ametliku esindaja juures Euroopas teise nime all müügis, ei tohtinud Ameerikast tooduna arvele võtta. Näiteks ei tohtinud enne määruse jõustumist Eestis arvele võtta Ameerikas sealsele turule toodetud Porsche Cayenne'i maastureid, sest sellele oli olemas ka Euroopa mudel. Nüüd seda võib teha, kuid endiselt jäi kehtima testide tegemise nõue, mille täitmine on küllaltki tülikas ja kulukas.
    Vesteri andmeil on palju autosid siiani ootel parkimisplatsidel, sest need on toodud Ameerika piirkondadest, mille müra- ja heitgaaside nõuded pole kuigi karmid ja siinsetest testidest need autod läbi ei lähe. Vester nimetab ka seda, et kahjuks pole hinnakäärid Ameerika ja Euroopa variantide vahel nii suured kui kardetud ja jäävad tavaliselt kümne protsendi kanti.
    Üks suurimaid löögi alla sattujaid pidi olema Porschede kohalik müüja, sest Ameerikast tulevad sama marki masinad on märksa odavamad. Andrus Lint Porschede müügiga tegelevast Baltijas Sporta Auto Eesti filiaalist nimetab, et nemad pole küll täheldanud, et keegi oleks neilt turuosa näppama hakanud. Lint pole ka seda näinud, et kliendid pendeldaks parema hinna saamiseks eri pakkumistega automüüjate vahel: "Õnneks on Porsche kliendid lojaalsed ja peavad tähtsaks, kust nad auto ostavad." Linti väitel on nemad siiski ainuke ametlik Porschede müüja Eestis, kes pakub autodele ka tehasehooldust.
    Vesteri teatel teeb BSA enda müüdud Porschedele garantiihoolduse. Seda tehakse äsjaavatud teeninduses, kus selleks on kogu vajalik sisseseade. Premiumi mehed loodavad Saksa luksusmargi müüginumbrid Hummerite omaga samale tasemele tõsta, mis peaks jääma umbes 25 auto kanti aastas. Kuulujutud räägivad siiski Mercedese M-klassi Ameerika versioonide sissevoolust. Selle lükkab ümber Eestis Mercedes-Benzi ametlikult esindava Silberauto pressiesindaja Jaan Vare, kes nendib, et alates veebruarist on nende teeninduses käinud seitse M-klassi Ameerika versiooni, 5 Mitsubishit ning ka mõned Chryslerid ja Jeepid.
    Jürgen Vester manitseb inimesi äärmisele ettevaatlikkusele Ameerikast kasutatud autode toomisega, sest need võivad olla nii varastatud kui ka kindlustuse poolt mahakantud ja sellisel juhul pole nendega siin midagi teha.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.