Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ametisõitude hüvitamine muutus lihtsamaks
Rahandusministeeriumi maksupoliitika osakonna otseste maksude talituse peaspetsialist Elo Haugas märkis, et nüüd saab isikliku sõiduauto töösõitudeks kasutamist maksuvabalt hüvitada varasemast märksa enamatel juhtudel.
"Kui varem nõudis määrus, et sõiduauto, mille kasutamise eest hüvitist maksti, oleks töötaja enda omand või kasutusel liisingulepingu alusel, siis muudatusejärgselt võib hüvitist maksta ka näiteks töötaja abikaasa või vanemate omanduses oleva auto kasutamisel töösõitude tegemiseks," rääkis Haugas.
ATKO grupi personalidirektor, PARE juhatuse liige Ly Mazurtšak nentis, et muudatus lihtsustab töötajate värbamist. Ta tõi näiteks juhtumi, kus maal elaval töötajal oli võimalik tööle asuda vaid juhul, kui tööandja kompenseerib tema kasutuses oleva sõiduauto kulud seadusega lubatud piires. "Kuna auto ei kuulunud antud isikule, siis tuli omaniku ja potentsiaalse töötaja vahel sõlmida liisinguleping," kirjeldas Mazurtšak.
Haugase sõnul oli riigi eesmärk muuta kuluhüvitiste maksmine paindlikumaks ja õiglasemaks. "Teatud rahaline mõju võib olla puudega isikute kodu ja töökoha vaheliste sõitude maksuvabal hüvitamisel, samuti isikliku sõiduauto lähetuses kasutamise eest täiendava hüvitise maksmisel (väheneb erisoodustuselt tasutav tulu- ja sotsiaalmaks)," sõnas ta.
Samuti kinnitatud töö- ja teenistuslähetuste määruse muudatus tähendab, et kui varem sai selliseid kulusid maksuvabalt hüvitada üksnes üldise isikliku sõiduauto hüvitise piirmäära raames (1000 või 2000 krooni, olenevalt arvestuse olemasolust), siis nüüd saab lähetusega seotud täiendavaid kulusid (näiteks kütus, parkimine) töötajale hüvitada seda piirmäära arvestamata.
Töölähetuste määruses kaotati põhimõte, mille kohaselt loetakse juriidilise isiku juhatuse ja nõukogu liikmete töö tegemise kohaks automaatselt juhatuse või seda asendava organi asukoht. Edaspidi määratakse töö tegemise koht iga juhatuse või nõukogu liikme puhul individuaalselt, arvestades tegelikku tööülesannete täitmise kohta.
Hansapanga personalidirektor Tea Trahov märkis, et pank ei prognoosi muudatuste tulemusel olulist kulu kahanemist, sest põhitegevus ei eelda paljude töötajate pidevat lähetuses viibimist. "Mõningat kulude kasvu võib eeldada isikliku sõiduauto kuluhüvituse saajate ringi laienemisega, kuid ka see ei ole kindlasti oluline muutus," lisas ta.
Trahovi sõnul on Hansapank seni pidanud õigeks tööga seotud kulude hüvitamist tegelikus ulatuses ja vajadusel tasunud piirmäärade ületamisel maksud. "Muutus on ettevõttele hea, sest see laiendab võimalike kompensatsioonisaajate ringi ja vähendab samas maksukohustust," kiitis ta.
Muudatused rakendusid 1. juulil.
Autor: Airi Ilisson