Kolmapäev 7. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Mercedes-Benz hoiab lippu kõrgel

Jaana Pikalev 17. juuli 2006, 00:00

Silberauto tarbesõidukite müügidirektori Alar Vettiku sõnul on Eesti inimene tundlik tarbija. "Mercedese soetamiskulu on suur, kuid kogemustele tuginedes ütlen, et sõiduki elutsükli jooksul tuleb väljaminekuid teha vähem," selgitas Vettik. Jaanikuul enimmüüdud Mercedes-Benz Vito kaubiku eest tuli välja käia keskmiselt 350 000-400 000 krooni.

Et aasta alguse müüginumbrid praegusega võrreldes kehvemad olid, põhjendas Vettik vähenenud tellimustega. "Kes ikka pärast pühi tõsiselt sõiduki soetamisele mõtleb," lausus Vettik. Sel kuul müüki tulnud uus Mercedes-Benz Sprinter tagab Mersu edu aasta teises pooles veelgi kindlamalt.

Hoolimata Mercedese kasvavast edust olid juunis tarbesõidukite müüginumbrid eelmise kuuga võrreldes langenud. Rekordikuule maile jäi juuni alla 81 sõidukiga. Kui maikuu müügi kasv võrreldes eelmise aastaga oli 48%, siis juunikuud vaadeldes on protsent tagasihoidlikum.

Eelmise aasta juunis leidis endale uue omaniku 322 tarbesõidukit, mis tänavuse 407 müüdud auto kõrval annab kasvuks 26%.

Muretsemiseks ei ole ilmselt põhjust, sest väikest tagasilööki müügis põhjendaks ehk see, et jaanikuu on traditsiooniline puhkuseperioodi algus.

Küllap annab see võimaluse nii müüjatele kui ka tarbijatele pisut hinge tõmmata, et pärast suvepuhkusi jälle suure hooga müüma ja ostma hakata. Siis ei jää ka müügirekord kevadisse maisse, vaid ületab loodetavasti 500 müüdud kommertsveoki piiri.

Aasta alguses müügiedetabeleid dikteerinud Renault juunis küll suurepärase müüginumbriga silma ei paista, jäädes alla Fordile ja Citro?nile, küll aga püsib Renault aasta müügiedetabelis kindlalt Mercedes-Benzi järel.

City Renault' müügijuhi Martin Heili sõnul on juunikuu müüginumbrite languse põhjuseks raskused tarnetega. "Selle on tinginud tehase piiratud tootmisvõimsus meie regiooni," lausus Heil ning tõdes, et tehases keskendutakse Renault Traficu ning Renault Masteri mudeliuuendusele.

Selleks kuuks on müügiprognoos optimistlikum. "Kindlasti üle kevade keskmise," ütles Heil.

Kui aga võrrelda esimese poolaasta tarbesõidukite müüki eelmise aastaga sama perioodiga, siis on kasv olnud 41 protsenti ehk selle aasta kuue kuuga on müüdud 2392 kommertsveokit eelmise aasta 1698 vastu.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing