Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinki uus aktsia 55 krooni

    Reedel otsustas Tallinki nõukogu kokku kutsuda sel aastal juba teise erakorralise aktsionäride üldkoosoleku, mis peab otsustama uute aktsiate emiteerimise.
    Aktsiaid saavad märkida kõik Tallinki aktsionärid, kes on 24. juuli seisuga kantud aktsionäride nimekirja, ning aktsiaid saab märkida hinnaga 55 krooni aktsia. Reedel maksis Tallinki aktsia börsil 58,99 krooni.
    Iga aktsionär võib märkida uusi aktsiaid võrdeliselt oma aktsiate nimiväärtuse summaga. Tallinki aktsiate nimiväärtus on 10 krooni. Juhul kui aktsionäri omandis olevate aktsiate arv ei anna õigust märkida täisarvu aktsiaid, ümardatakse märgitavate aktsiate arv suurema täiskordseni.
    Aktsiate märkimine toimub 7.-21. augustini ning aktsiad annavad õiguse dividendidele alates 1. septembril algavast majandusaastast.
    Suure tõenäosusega muutub börsil kaubeldavaks ka õigus aktsiaid märkida. See õigus kantakse aktsionäride kontodele üle 7. augustil. Kui aktsionär ise ei taha aktsiaid juurde osta, saab ta selle õiguse edasi müüa.
    Hansapanga aktsiaturgude osakonna juhataja Lauri Lind oli Tallinki uue emissiooni suhtes positiivselt meelestatud. "Fundamentaalselt tundub 55 krooni hea hind, seda enam, et suured aktsionärid, sealhulgas Infortar, on lubanud ka märkida ning 60 miljoni euro eest on emissioon juba sisuliselt ette müüdud," sõnas Lind. "Aktsionäridel on võimalus veel viimaste põhjade juurest aktsiaid juurde osta. Need suuraktsionärid, kes müüa on tahtnud, on seda juba ammu teinud."
    Kuna odavamalt saavad aktsiaid märkida need, kes on aktsiaraamatus 24. juuli seisuga, siis praegu pole Linnu sõnul kindlasti mõtet aktsiaid müüa.
    Uut emissiooni on Linnu hinnangul Tallinkil vaja eelkõige suure võlakoorma vähendamiseks veel augustis lõppeva majandusaasta sees.
    Kokku laseb Tallink välja 28,3 miljonit uut aktsiat. Praegu koosneb Tallinki aktsiakapital 136,5 miljonist aktsiast.
    Tallinki väitel on firma suuremad aktsionärid Infortar, Amber Trust II ja Citigroup Venture Capital International väljendanud huvi märkida aktsiaemissioonil 60 miljoni euro (938 miljoni krooni) eest aktsiaid. Emissiooni käigus loodab Tallink koguda 938 miljonit kuni 1,56 miljardit krooni.
    Tallinki tulemused, mille firma lubas avaldada eelmise nädala jooksul, tulid sõna otseses mõttes kaheteistkümnendal tunnil.
    Majandusaasta kolmandas kvartalis teenis firma 76,5 miljonit krooni kasumit, mida on 44% vähem kui eelmisel aastal. Tallinki esindajalt reedel tulemuste kohta kommentaari saada ei õnnestunud.
    "Puhaskasumi langus tulenes peamiselt suurenenud turundus- ja üldhalduskuludest, mis on seotud uute liinide avamisega, muutustega laevade opereerimises ja muude arengutega kolmandas kvartalis, aga samuti ka kõrgemate kütusehindadega," seisab börsiteates. Siiski on firma tuleviku suhtes optimistlik: "Samal ajal kui suured ühekordsed kulutused pärssisid märtsi-mai kasumit, on juhatus kolmanda kvartali jooksul käivitatud uute projektide kasumi potentsiaali suhtes väga entusiastlik. Tallink näeb tehtud kulusid kui kindlat investeeringut tulevikku."
    Firma hinnangul mõjutasid tulemusi ühekordsed kulud, samas kui käibele ja kasumile avaldasid muutused mõju vähem kui kahe kuu jooksul.
    Kolmanda kvartali käive suurenes 22%, 1,26 miljardile kroonile. 9 kuuga teenis ettevõte 3,1 miljardi kroonise käibe juures 131,7 miljonit krooni puhaskasumit, eelmise aasta võrreldaval perioodil oli kasum 185,8 miljonit krooni. Investeeritud on selle aja jooksul 7,5 miljardit krooni. Kohustused on aastaga kasvanud 4,3 miljardilt kroonilt 10,3 miljardile kroonile. Augustis lõppeva majandusaasta käibeks ootab Tallink kuni 6,26 miljardit krooni.
    Müüsin aktsiad juba mitu kuud tagasi, enne suurt langust, 71 krooni peal. Oli näha, et firma tuleviku suhtes on liiga palju ebakindlust ning investorid arvestavad seda üha rohkem aktsia hinna sisse.
    Juba siis, kui Silja Line'i ostmine oli pooleli, arvestati riskidega, mida firma ülevõtmine Tallinkile kaasa toob. Nüüd emiteerib Tallink tehingu rahastamiseks uusi aktsiaid, mis praeguste aktsionäride leeme veel lahjemaks teevad. Seega olen oma müügiotsusega rahul.
    Juhtkonna ja firma suhtes võib mul ju usaldus olla, aga turuga vastuvoolu ujuda pole mõtet. Praegu hoian üldse aktsiaturgudelt eemale ning ootan soodsamaid aegu.
    Autor: Lauri Matsulevitsh
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.