Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Bussijuhtide põud täna tunda

    Ka teised bussifirmad tunnistavad, et praeguse palgataseme juures on raske bussijuhte tööle meelitada.
    Tallinna Autobussikoondises (TAK) on tööl 575 bussijuhti. Suviste sõiduplaanide normaalseks teenindamiseks on puudu üle 20 bussijuhi. Olukord muutub veel keerulisemaks septembris, kui sügiseste sõiduplaanide kehtestamisega lisanduvad liinidele täiendavad sõidukid. Siis läheb vaja lisaks veel 20 bussijuhti.
    Juhtide probleemi süvendab asjaolu, et teenindatakse täiendavalt ka trammiasendusliini nr 52, millega on kuni oktoobrini iga päev hõlmatud 20 bussijuhti ja 10 bussi.
    "Euroopa Liit on alates maist tööjõu jaoks piirid avanud ja teiste elualade kõrval on tööjõu puudus jõudnud ka transporti. Meiegi bussijuhtide arv on selle aasta jooksul tasapisi vähenenud, eriti alates maikuust, ja oleme raskustes," sõnas TAKi juhatuse liige Hugo Linholm. "Samas paljud, kes tulevad lahkumismõtetest rääkima, ei soovigi välismaale minna. Minnakse lihtsalt veoautojuhiks, väga sageli ka ehitusele, kus töö on vähem pingeline ja palk suurem," lisas ta.
    Esmakordselt teeb TAK värbamiskampaaniat Eesti maakondades, esimese nädalaga on tulnud tööle kolm meest - Saaremaalt ja Ida-Virumaalt. Väljastpoolt Tallinna tulnutele pakutakse ühiselamukohta ning kellel pole juhiluba, siis ka selle tegemise kursused maksab TAK pärast aastast töötamist välja.
    TAKi andmetel on bussijuhi brutopalk normtundide korral 8300 krooni, koos ületundidega võib teenida kuni 11 000 krooni kuus. Jaanuaris tõusis palk 10 protsenti, mais 5 protsenti ning lisaks otsitakse võimalusi, et 2007. aasta jaanuariks kokku lepitud 10protsendine palgatõus tuua 2006. aasta teise poolde. Kollektiivlepingu järgi tõuseb bussijuhtide palk 2007. aasta juulist veel 6 protsenti.
    "Meil on sama lugu, kohe oleks 6-10 bussijuhti vaja," tunnistab MRP Linna Liinide juhataja Rein Vinni. "Oleme ka otsinud bussijuhte väljastpoolt Tallinna, kuid kuna Tallinna liiklus on nii närvesööv ning kui kliendid ka veel pahasti ütlevad, siis osa mehi ei pea lihtsalt pingele vastu."
    Ka MRP Linna Liinid on sel aastal kahel korral palkasid tõstnud, palgatase on sama mis TAKil. Küsimusele, kas peaks palkasid veelgi tõstma, vastas Vinni, et ei saa tõsta, kuna Tallinnal pole raha.
    "Selle raha eest, mida suudame pakkuda, on raske bussijuhte leida," ütles GoBus ASi juhatuse esimees Aivo Pärn. Tema sõnul veetakse ületundide arvel septembrini välja, kuid siis läheb asi väga pingeliseks. "Oleme oma kulud kokku tõmmanud, palgatõus sõltub dotatsioonide suurendamisest, kuid tellija arvates teeme me nalja," lisas ta.
    "Bussijuhtide keskmine vanus on 56 aastat, noori peale ei tule, sest autojuhid teenivad juba Eesti-sisestel vedudel 15 000-16 000 krooni kätte," sõnas Pärn.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.