Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eestis tehtud reklaam Cannes'i reklaamifestivalil paremate seas
Esmakordselt ajaloos jõudis Eestis loodud reklaam maailma kaalukaimal reklaamifestivalil kaheksa parema hulka.
Reklaamiagentuuris Kontuur Leo Burnett Statoilile loodud teleklipp "Linnud" pääses juunis Prantsusmaal Cannes'is toimunud reklaamifestivalil finaali kategoorias "Sõidukid, autotarvikud ja -teenused".
Finaalis olid lisaks Eestist pärit tööle ka USA, Prantsusmaa, Lõuna-Aafrika, Kanada ja Brasiilia päritolu reklaamid.
Kontuur Leo Burnetti kõrgelt auhinnatud teleklipp räägib Statoili uuest ja puhtamast ning loodustsäästvast väävlivabast kütusest. Kütus on nii puhas, et isegi linnud käivad uurimas ja kaalumas, kas mitte auto summutitorru endale pesa teha.
Reklaamiagentuuri Kontuur tegevjuht Jane Oblikas kommenteeris Cannes'is reklaamifestivalil nähtu põhjal Eesti reklaamitööstuse võimalusi rahvusvahelisel turul, öeldes, et igaüks Eesti kuuest paremast reklaamiagentuurist oleks ükskõik mis maal läbilöögivõimeline. "Ma ei näe põhjust, miks mõni Cannes'i Lõvi lähimas tulevikus Eestisse ei peaks jõudma," lausus ta.
Kontuuri loovjuht Urmas Villmann ütles, et Cannes on koht, kus uued suunad sünnivad ja suured ideed kokku saavad.
Näiteks Titaanlõvi pälvis Cannes'is jaapanlaste idee disainida triipkoodid ümber pakendiga kokkukuuluvaks objektiks.
Silmapaistvaks peeti ka Levi'se teksapükste reklaamikampaaniat, kus modelle ja fotograafe kasutatud ei ole. Hakkama on saadud vaid kriipsujukudega. "Enneolematus, selgus, lihtsus ja eristuvus on võtmesõnad," nentis Villmann.
18.-24. juunini toimunud 53. Cannes Lions rahvusvaheline reklaamifestival on iga-aastane ülemaailmne reklaamitööstuse tippsündmus, millel on võrreldav kaal filmitööstuse Oscari-galaga.
Sel aastal 53. korda toimunud festivalil näidati ligi 22 000 reklaami. Osalejaid oli 75 riigist kokku üle 8000.
Eestist oli kohal läbi aegade kõige rohkem reklaamirahvast - nii agentuuride kui ka klientide poole pealt. Esimest korda oli Eesti tiim (agentuurist Zavod) osalemas ka noorte loomeinimeste konkursil.
Leo Burnett Grupp Eesti on suurim turunduskommunikatsiooni täisteenuseid pakkuv agentuuride ühendus Baltikumis. Grupi ettevõtted Identity, Kontuur LB, Leo Express ja Royal on võitnud hulgaliselt auhindu Eesti ja rahvusvahelistelt reklaamikonkurssidelt.
Autor: ÄP