Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Digi-TV on Eesti Telekomi jaoks edukalt käivitunud
"Praegu laekub umbes sada avaldust päevas," sõnas Elioni finantsdirektor Valev Tõnisson uute liitujate kohta.
Kuigi digi-TV masslahendus jõudis turule alles aprillis ning tulud praegu väikesed, on nõudlus olnud ootamatult suur ning Elion on kiirendanud teenusega liitumiseks vajaliku infrastruktuuri ehitamist.
Starmani turundusjuhi Henri Treude sõnul ei ole nende digi-TV-teenusega liitumine eriti hoogne. "Elion on ilmselt tugevalt sisenenud Viasati turule, kus klient saab nüüd lisaks interneti ja rohkem kanaleid," sõnas Treude. Samas ei ole Elion tema sõnul hakkama saanud millegi enneolematuga. "Sisuliselt on nad olnud edukad tühjal turul, kaabeltelevisioonifirmadelt nad kliente võtnud ei ole." Treude kinnitas, et aladel, kus tegutsevad kaabel-TV-operaatorid, Elion televisioonikliente saanud ei ole.
Starmani digi-TV müük on aeglasemalt kasvanud, sest firma pakub samas levialas alternatiivina ka odavamaid kaabel-TV-pakette ning 150kroonine digi-TV jääb eksklusiivtooteks. "Kallilt on digi-TVd võimalik müüa nendele klientidele, kellel puudub kaabel-TV näol soodne alternatiiv," sõnas Treude.
Elionil on veidi üle 10 000 televisiooniteenuse kliendi, Starmanil on neid 130 000, mille hulgas enamik on küll kaabel-TV tellijad.
"Praegu digi-TV ilmselt mõju veel ei avalda, aga nagu nad ise ütlesid, on nõudlus oodatust parem olnud ning see hakkab kindlasti tulevikus tulemustele mõju avaldama," lausus Suprema analüütik Arko Kurtmann.
Hansabank Marketsi analüütiku Sander Danili hinnangul aitab digi-TV müüa pakettidena teenuseid, mille kasutamine muidu väheneb. "Lauatelefonidest loobumiste arv oleks muidu suurem. Kui inimesed võtavad paketi, siis nad ei loobu ka lauatelefonist," sõnas Danil. "Kaabel-TV hinnatase Eestis on suhteliselt madal võrreldes muu Euroopaga, seal peaks tõusuruumi olema küll," ütles Danil. "Kui kõneside ja internetiteenuste hinnad edasi langevad, siis kaabel-TV osas on tõusuruumi."
Turule sisenemise perioodil pakutakse digi-TV-pakette kliendile odavalt. Kui klient on juba paketi soetanud, siis on võimalik ka selle kaudu uusi teenuseid müüa, näiteks kodust videolaenutust. Danil näeb, et digi-TV võimaldab kindlasti lisateenuseid pakkuda.
"Kuna madalamate marginaalidega tegevuste osa jääb ka edaspidi suureks, siis avaldab see mõju ka grupi kui terviku marginaalile," selgitas Eesti Telekomi juhatuse esimees Jaan Männik.
Kuigi Eesti Telekomi käive teises kvartalis kasvas, tuli see peamiselt IT-teenuste ja jaekaubanduse arvel.
Samas on marginaalid väikesed jaekaubanduses, mis kasvatas enim EMT müügitulusid. EMT kulumieelne ärikasumi marginaal kukkus teises kvartalis 44,3%, 37,5%-le võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Klientide arv siiski kasvas: aasta tagasi oli lepingulisi ja ettemaksukaardiga kliente kokku 626 000, nüüd 686 000.
EMT müügitulude kasvu taga on klientide huvi uute mobiili- ja IT-seadmete vastu, traadita interneti levik toetab jätkuvalt sülearvutite ostubuumi, teatas firma.
"Ei saaks väga hõisata," kommenteeris tulemusi Hansabank Marketsi analüütik Sander Danil. "Tulude koha pealt annavad MicroLink ja arenev jaekaubandus oluliselt juurde, kuid mõlemad valdkonnad on madala marginaaliga. Nii mobiil- kui fikseeritud side marginaalid langevad järsemalt, kui võiks arvata."
Eesti Telekomi kasum suurenes teises kvartalis 32 miljonilt kroonilt 89 miljonile kroonile, kuid sellesse andis oma panuse ka 43 miljoni kroonine tulu kinnisvara müügist. Müüdi Tallinnas Särje tänava endine tootmisbaas. Ettevõte võttis kasutusele ka uued kulumi arvestamise printsiibid.
Teisalt oli sel aastal tulumaks dividendidelt suurem kui eelmisel aastal, sest dividendideks makstud summa oli suurem. Tänavu maksti tulumaksu dividendidelt 373 mln krooni, mida on 24 mln krooni võrra mullusest rohkem.
Analüütikud eelistavad seetõttu jälgida kulumieelset kasumit ja müügitulu. "Eesti Telekom tuli välja oodatust parema müügituluga, aga samas madalama kulumieelse kasumi marginaaliga," nentis Arko Kurtmann Supremast.
Autor: Lauri Matsulevitsh