Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hingeasjaks Estonia vormelid

    Marek Kiisale (täpsemini Estonia vormelite muuseumile) kuulub kümme Eestis toodetud vormelit, mis on paljude endiste võidusõitjate ja sõprade abiga üles ehitatud. Kiisa hobi sai alguse, kui ta leidis Põhja-Soomest riismed enda vormelist, millega ta kunagi tuli Soome meistrivõistlustel pronksmedalile. Mehe ülejäänud vormelite hulgas on ka Toomas Napa auto, mis võitis 1988. aastal sotsialismimaade karika, ning Toivo Asmeri auto, mis võitis 1987. aastal Nõukogude Liidu meistrivõistlused.
    "Me oleme toonud autod rajale teiste alade tipptegijatele," rääkis Kiisa. Nii näiteks sõidab ühe Estoniaga investeerimispankur Indrek Rahumaa, kelle kohta Kiisa arvab, et ta on vaid kukesammu kaugusel proffide ringist. Kiisa tõi näiteks ka näo- ja lõualuukirurgi Hamor Kaha, kes sõidab Toivo Asmeri endise autoga.
    Indrek Rahumaa on vormelirooli sattunud Kiisa kaudu, mehed on koolikaaslased Stockholmis õppimise ajast. "Vormeliga sõita on väga hea tunne, liigub nagu tramm ja päris kiiresti ka," rääkis Rahumaa, kellele otseselt ühtegi vormelit ei kuulu. Investeerimispankur on aidanud Kiisa tegevust finantseerida, kattes võidusõiduauto kulutusi.
    "Seda ei saa rahas mõõta, tegemist on inimeste hobi ja entusiasmiga, muuseum ei müüks vormeleid mitte mingi hinnaga," ei soostunud Kiisa vormelite hinda ütlema. See hobi ei ole väga kallis, kuid eeldab hingega asja juures olemist, rääkis Kiisa, kes on ka Eesti Autospordi Liidu ringrajakomitee esimees.
    Oma viimase vormeli Kiisale müünud vormelite rentija Lauri Tõnspoja sõnul kõiguvad Estonia vormelite hinnad suuresti, viie tuhandega on võimalik kuurist raam kätte saada, aga parimad Estoniad jäävad 150 000 ringi. Tõnspoeg kinnitas, et tegemist ei ole kalli hobiga. "See on soliidse inimese hobi, kelle eesmärk pole võidu sõita, vaid pigem säilitada unikaalsed autod," rääkis vormelihuviline.
    Tõnspoeg korraldas sõidukoolitusi ja rentis Estonia vormeleid 2004. aastal kümmekonnale firmale. Rentimine on suhteliselt kallis ja saadud raha on läinud autode putitamiseks, rääkis Tõnspoeg. Eelmisel aastal autosid ei renditud ning sel aastal on seda tehtud kõigest korra, sedagi Motors24 töötajaskonnale, kelle pealikuks on Tõnspoeg ise.
    "Mareki ja Lauri töö on austust vääriv, sest kui poleks neid, poleks Estoniaid enam olemas," kommenteeris endine vormeliäss ja regionaalministrina ametis olnud Toivo Asmer.
    Kiisa plaanib tulevikus avada vormelite muuseumi. Tema hinnangul on Eestis sõidukorras vormeleid 20-30 ringis, mis kuuluvad valdavalt väiksele sõpruskonnale.
    Estonia tehas oli Kiisa sõnul omal ajal maailma suuremaid vormelitehaseid, mistõttu tuli Eestist palju tipptasemel võidusõitjaid. Vormeleid toodeti hiilgeajal ligi 60 autot aastast, tehas tegutses 50ndate lõpust 90ndate alguseni. Kokku toodeti umbes 1300 vormelit.
    Estoniad pakkusid erakordset sõidurõõmu, vastas e-kirjas 20 hooaega vormelitel sõitnud Toivo Asmer.
    "Pika karjääri jooksul saab kihutamisest isu täis ja täna elan peamiselt Marko tegemistele kaasa. Ma ei pea lugu n-ö endiste tegijate võidusõitudest, sest olgu iga asi ikka omal ajal. Tahan, et ka mind mäletataks kui kiiret meest rajal, mitte kui niiskete silmadega vormelile toetuvat nostalgitsejat. Ei varja, et võiks ka täna päris kiire olla, kuid vanus kutsub korrale, mitte võidusõiduga tegelema!" kirjutas endine regionaalminister Asmer.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.