Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kia jahib vanade markide müüjaid
Automotive News Europe'i andmetel üritab Kia oma eesmärkide saavutamiseks värvata teiste markide müüjaid oma autosid müüma.
Et saavutada oma eesmärki Euroopas ehk kahekordistada siinne müük, tahab Kia, et konkurentide masinatega kauplevad edasimüüjad võtaks müüki ka nende autod.
Uute diilerite värbamisprogramm on osa Kia eesmärgist tõsta 2010. aastaks müüki 40 protsendi võrra. Kia Motors Europe'i asepresident Jean-Charles Lievens on öelnud, et järgmise nelja aasta jooksul soovib firma omada 2080 edasimüüjat Euroopas, kellest igaüks müüks keskmiselt 275 autot aastas. 2005. aasta lõpus oli firmal umbes 1480 edasimüüjat 29 Euroopa riigis. Igaühes müüdi keskmiselt 180 sõidukit aastas.
Oma eesmärgi saavutamiseks üritatakse leida edasimüüjaid, kes müüks juba siinmail traditsioonilisi marke. Kia jaoks olulisematel turgudel ehk Saksamaal, Prantsusmaal ja Taanis üritatakse värvata Opeli, Volkswageni, Fordi ja Mitsubishi edasimüüjaid. Lievensi sõnul pole nende eesmärgiks jahtida kindlate markide müüjaid, kuid nende markide müüjad on kõige rohkem huvitatud Kiaga kauplemisest. Mehe ütlusel on Kia mudelite valiku kasvades eelpool nimetatud brändide müüjatel huvi omada kõikide segmentide sõidukeid.
Kia on oma eesmärke kasvatanud seoses Slovakkias avatava tehasega. Nüüd loodetakse Euroopas müüa 2012. aastaks juba pool miljonit sõidukit, kui alles hiljuti oli siht sätitud 400 000 auto peale. Eelmisel aastal müüs firma 242 063 autot. Möödunud kolmel aastal on müügi tõus olnud keskmiselt 45 protsenti.