Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Google on raha tegemisel osutunud Yahoo!st leidlikumaks
Google'i tarkvaralahendused on osutunud Yahoo! omadest edukamaks ning firma suudab oma otsingumootori kasutajatele paremini reklaame eksponeerida. Google'i otsingumootorit kasutatakse ka kolm korda rohkem kui Yahoo!d ning tema kaudu tehti juunis 62% maailma internetiotsingutest.
Yahoo! turuväärtus kukkus eelmisel nädalal 6,5 miljardi dollari võrra, kui firma lükkas edasi investorite poolt kauaoodatud uue reklaamiplatvormi juurutamise, mis pidi aitama Google'ile järele jõuda.
Samal ajal Google'i programmeerijad ei maganud ning tegid eelmise kvartali jooksul oma otsingumootorile 14 muudatust, mis võimaldavad otsingute juures näidata täpsemaid reklaame ja meelitada kasutajatelt välja rohkem hiireklõpse.
"Äri on hea, äri on tugev, otsingute arvu kasv on tugev ning jätkub tõenäoliselt veel mõnda aega," sõnas Google'i juhatuse esimees Eric Schmidt. Teise kvartali kasum kerkis rohkem kui kaks korda, 721,1 miljoni dollarini (8,9 miljardi kroonini), käive tõusis 77%, 2,46 miljardi dollarini (30,5 miljardi kroonini).
"Tahtsime stabiilset ja tasakaalukat kasvu ning seda Google näitaski," kommenteeris tulemusi Piper Jaffray & Co analüütik Safa Rashtchy.
Pacific Growth Equitiese analüütik Derek Brown nimetas Google'i kasumi kasvu loogikat eiravaks. "See kvartal peaks kõrvale heitma igasugused kahtlused, nagu tuleks Google'i kasvule sein ette," ütles ta AP-le. "Tundub, et nad löövad kõik seinad maha."
Mida suuremaks Google paisub, seda raskemaks muutub kasumi pidev kahekordistamine. Firma investeeris möödunud kvartalis uutesse arvutitesse, töötajatesse ning tööpinda 8,7 miljardit Eesti krooni. 8 aasta vanune firma võttis möödunud 3 kuuga tööle veel 1152 uut inimest, praegu töötab Google'is 7942 inimest. Investeeringutega peaks Google hõlpsasti toime tulema, sest juuli lõpus oli ettevõttel 9,8 miljardit dollarit (121 miljardit krooni) vaba raha.
Google'i aktsia reageeris reedel tulemustele 0,77protsen-dise tõusuga ning lõpetas 390,11 dollaril.
Lingi fotograaf Urmas Ääro kodulehele leiab näiteks otsingusõna "foto" abil. "Olen kasutanud seda teenust umbes paar kuud," selgitas Ääro.
Kuulutus aktiveerub märksõnade peale, mille Ääro ise valis ning mis on peamiselt fotograafiaga seonduvad. Praegu on tema reklaam ainult piirkonnakeskne, mis tähendab, et see ilmub otsingu tulemuse juurde, kui Google'i klient on märkinud oma piirkonnaks Eesti.
"Google tahab reklaami eest üsna vähe raha," oli fotograaf rahul. "Iga reklaami reaalse näitamise eest maksan paarkümmend Eesti senti." Samuti on võimalik määrata piirangud, et reklaamiarve ei läheks näiteks üle 300 krooni kuus. Siis näidatakse reklaami väiksema sagedusega. Ääro ei osanud täpselt öelda, kui palju kliente on ta juurde saanud, sest pole täpset analüüsi teinud. "Aga praegu jätkan küll selle teenuse tellimist," lubas ta.
Autor: Lauri Matsulevitsh