Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kolmveerand miljardit maksev terminal avatud
Venemaalt saabunud naftarongi sissesõiduga avasid Iru elektrijaama kõrval asuva terminali majandus- ja kommunikatsiooniminister Edgar Savisaar ning Vene transpordiminister Igor Levitin.
Savisaar ütles avamisel, et kui varasematel aastatel oldi seisukohal, et transiidisektorit ei ole vaja riiklikult toetada, siis nüüd on riik mõistnud, et seda tuleb teha.
Levitin tundis heameelt, et Venemaa paigutab Eestisse raha transiidi arendamiseks. "Muuga sadamal, mida meile täna (reedel - toim.) näidati, on võimalusi edasiarenguks," märkis ta oma kõnes.
Majandusminister pöördus oma kõne lõpus avamisele tulnud ettevõtjate poole: "Julgust, aeg on saada tõsisteks tegijateks maailmaturul!"
Terminali mahutipargi suurus on 250 000 kuupmeetrit. Ehitusmaksumuseks kujunes 750 miljonit krooni ning ettevõte annab tööd 116 inimesele.
Terminali ehitaja Skanska EMV esindaja Olaf Herman ütles avamisel naljatades, et selle terminali ehitusel on tööd saanud pooled Eesti firmad.
Mai alguses viieks aastaks Trendgate'i nõukogu esimeheks valitud Aadu Luukas tänas oma kõnes kõiki, kes on kaasa aidanud terminali valmimisele.
Trendgate'i nõukogusse kuuluvad veel Venemaa kodanikud Aleksander Nazarchuk ning Severstaltransi peadirektor Andrei Filatov, kes mõlemad on ka ASi E.O.S nõukogus ning Nazarchuk on lisaks ASi Spacecom nõukogus. Spacecom kuulub Venemaa mõjukasse Severstali gruppi, transiidifirma E.O.S on Severstaltransi Eesti tütarfirma.
Trendgate'i põhiomanik on Malmös registreeritud Estview, kuid on teada, et õlifirma tegelik peremees on samuti Venemaa ettevõte Severstaltrans.
Vene transpordiminister Igor Levitin töötas enne ministriks saamist Severstaltransi peadirektori asetäitjana.