Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Baltika jätkab kauplusteketi agressiivset laiendamist
Laienemiseks on Baltika teisel poolaastal arvestanud 60 miljonit krooni. "See summa on meil olemas," sõnas Baltika juhatuse esimees Meelis Milder ning kinnitas, et mingeid täiendavaid võlakirja- või aktsiaemissioone nad korraldama ei pea. "Rahastame laienemist firma enda rahavoost. Laenud, mis oleme sel aastal võtnud, on piisavad selleks, et uute poodide avamist ning kauba sisseostu finantseerida."
Juuni lõpus oli Baltikal 94 kauplust. Lisaks hakkavad Baltika koosseisus tegutsema ka kolm Ivo Nikkolo kauplust.
Uusi kaubamärke Baltika sel aastal ilmselt enam turule ei too. "Meil oli tänavu ühe märgi alustamine kavas ning see on nüüd ka teostumas," sõnas Milder. "Idee uus märk luua sündis meil eelmise aasta lõpus," meenutas Milder. Kui märk valmis mõeldi, vaadati ringi ning leiti, et Nikkolo on sellele juba küllalt lähedal. "Sealt algasid läbirääkimised ning hetkel oleme seisus, et see ongi meie uus märk," tõdes Milder.
Grupi majandustulemused näitasid taas hoogsat kasvutempot. Puhaskasum suurenes eelmise aasta sama ajaga võrreldes 24,1%, 22,1 miljoni kroonini. Käive ulatus 205 miljoni kroonini.
Investeerimispank Suprema ootas kasumiks 3 miljonit krooni väiksemat numbrit. Üle ootuste tuli ka 57,7protsendine brutokasumi marginaal. "Baltika on taas oodatust parema kasumlikkusega üllatanud ning leiame, et kiire laienemise faasis tugevate marginaalide näitamine on julgustav," kommenteeris Suprema analüütik Irina Markitanova. Suprema jättis jõusse aktsiale antud 18eurose (281,6kroonise) hinnasihi.
Hansabank Marketsi analüütiku Pavel Lupandini sõnul vastasid teise kvartali käive ja kasum laias laastus prognoosidele. "Firma jaemüük oli hea ning Mosaici kaubamärk näitas pärast nimemuutust tugevat kasvu," kirjutas ta. "Hulgimüügi kasv, mis tuli Venemaalt, isegi ületas meie ootusi."
Baltika kuue kuu müügitulu kasvas 24,7%, 390,2 miljoni kroonini, millest jaemüük moodustas 315,9 miljonit krooni. Suurim kiirmoebränd Monton andis poolaasta jaekäibest 51% ehk 160 miljonit krooni.
Grupi suurim jaeturg oli 89 miljoni kroonise käibega Eesti. Baltika kõige väiksemal turul Poolas kahanes müük eelmise aastaga võrreldes 10% võrra, 18 miljonile kroonile. "Poolas oleme lihtsalt ebaefektiivseid poode sulgenud," kommenteeris Milder. Edaspidi tuleb üha rohkem käibest Venemaalt ja Ukrainast. "Seal on turg suurem, marginaalid paremad ning jaesektori kasv kiirem kui Baltimaades," loetles ta.
Baltika aktsia tõusis eile 0,62%, 203,41 kroonini.
Autor: Lauri Matsulevitsh