Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Soliidne sportlikus - BMW 335i Coupe
BMW kolmanda seeria kupee on alati olnud müügihitt. Seda loodetakse ka uuest mudelist, sest suurt müügiplaani, mis ette pandud, pole just kerge täita.
BMW on seadnud endale eesmärgiks müüa 1,6 miljonit autot aastas. Ole sa milline autofirma tahes, seda pole just vähe, seda enam, et tegu pole kõige odavama brändiga.
Baierlased pole kupee tegemisel läinud lihtsama vastupanu teed, vaid on asja tõsiselt ette võtnud. Lihtne oleks ju olnud meilgi populaarse ja eelmisel aastal lausa aasta auto tiitli võitnud 3. seeria sedaanil tagumised uksed kinni panna, käsi plaksutada ja õlle kõrvale bratwurst'i ampsama minna. Mina, kes pole tavalise kolmese välimuse suur fänn, tunnen erilist rõõmu selle üle, et Baierimaa usinad insenerid on vaeva näinud. Muudetud on nii esi- kui ka tagapaneel.
Interjöör on luksuslik nagu BMWdes ikka. Hästi on lahendatud pikaukseliste kupeede põhiprobleem ehk kuidas saada kätte turvavööd, ilma et peaksin tegema iluvõimleja harjutusi. Kui autosse istuda, tuleb tagumise akna alt välja n-ö abistav käsi, mis tõukab turvavöö istme kõrvale nii, et seda on sealt mugav krabada. Isteasend on perfektne, kellad loetavad, rool istub käes nagu valatult. Natuke keeruliseks on aetud kompuutri juhtimine suurel ekraanil.
Nüüd peaksin jõudma selleni, miks BMW 3. seeria tegelikult eelmisel aastal aasta auto tiitli võitis ja selleks on loomulikult sõiduomadused. Kohati tekkis tunne, et tegu on suure kaaniga, mis ennast tee külge imeb ja laseb igal valitud kiirusel ka kõige järsemates kurvides roolijal end trammijuhina tunda. Ideaalselt on saadud paika veojõu- ja stabiilsuskontroll. Need lasevad juhil autoga natuke mängida, kuid katkestavad igasuguse libisemise kohe, kui asi kontrolli alt väljumas. Mingit räiget rehvivilet siiski teha ei lasta, sest olgem ausad, see auto pole rullnokkadele, vaid soliidsuses kerget sportlikkust armastavale viisakale inimesele.
Üle kahekümne aasta tegi BMW jälle bensiinil töötava turbomootori. Üle kolmesaja hobujõu arendava kolmeliitrise Twin Turbo mootori kohta ei tulegi kohe halbu sõnu meelde. Parem pedaal järsult põhja ning vana hea kuuesilindrilise röögatuse saatel lennutatakse auto nullist sajani numbritega, mis kohased rohkem ralliautodele.
Kurta tahaks muidugi ka. Manuaalkäigukasti, mis annab võimsa mootori puhul õige sõidurõõmu, käigukangi liikumismaa on liialt pikk ja mitte kuigi täpne. Austria mägiteel muutusid ka pidurid väheke vedelaks. Kindlasti oli oma osa juhi sõidustiilil, kuid ootasin midagi äkilisemat.
Austrias Innsbruckis BMW 3. seeria esitlusel andis BMW teada, et uus kupee tuleb ka nelikveolisena. Loomulikult hakatakse kasutama juba viienda seeria ja kolmanda seeria sedaani pealt tuttavat XDrive süsteemi.
Nelikvedu saab Coupé üle väga pika aja. Nimelt pandi kõikide rataste vedu 3. seeria kupeele viimati meilegi tuttavale n-ö rullnoka BMW-le ehk tehasetähisega E30 mudelile.
Süsteem suudab nelikvedu lülitada vastavalt vajadustele esi- ja tagasilla vahel. Kui olukord nõuab, võib arvuti teha BMW ka täiesti esiveoliseks.
Nelikvedu hakkab kupeele saada olema samade mootoritega mis sedaanigi puhul ehk 2,5-liitrise bensiinimootori ja kolmeliitrise turbodiiselmootoriga.
Äsja tutvustatud kolmeliitrise Twin Turbo mootori kohta ei osanud asjaosalised esialgu veel kommenteerida, kas see saab olema ka nelikveoga või mitte.
Kui arvestada, et ainult tagaveolisena on 335i (turbobensiinimootoriga Coupé tunnus) kiirendusel 0-100 km/h
pea et samal tasemel Mitsubishi Evolution IX ja Subaru Impreza STIga, siis nelikveolisena peaks ta samades arvestustes hakkama neid puhtatõulisi ralliautosid lööma.