Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Estonian Air pole kliente kaotanud
Odavlennufirma easyJet ei ole jõudnud sammu pidada reisijate arvu kasvuga Tallinna lennujaamas ning on seetõttu kaotanud 2 protsenti turuosast, "Teised lennufirmad on mahtu kasvatanud - avanud uusi liine, samal ajal kui easyJet on jäänud samaks," põhjendas lennufirma Balti regiooni pressiesindaja Samantha Day ning lisas, et talvekuudel väheneb ka reisijate arv.
Võrreldes eelmise ja selle aasta esimest poolaastat, on Tallinna lennujaama reisijate arv kasvanud rohkem kui 97 000 inimese võrra.
Day sõnul on easyJetil lähiajal plaanis arendada edasi oma kahte liini, mis viivad Londonisse ja Berliini - suurendada lendude täitumust ja tihendada lende. See peaks tema sõnul pikas perspektiivis aitama tagasi võita ka kaotatud turuosa.
Nende suurim konkurent, Eesti rahvuslik lennukompanii Estonian Air hoiab ligi 45 protsendiga kogu reisijateveo arvust endiselt liidripositsiooni.
"Meie esimese poolaasta reisijate arv on aastaga kasvanud 13%," ütles Estonian Airi president ja juhatuse esimees Borge Thornbech. Ta lisas, et sellele on kaasa aidanud nii lendude lisamine olemasolevatele liinidele, kolme uue regulaarliini avamine (Barcelona, Dubrovnik ja Simferopol) kui ka lendude täitumuse paranemine. Osakaal kogu reisijate arvust on teiste lennufirmadega võrrelduna siiski pool protsenti kukkunud, jäädes 44,6 protsendi peale.
Üle 10 protsendi kogu reisijateveost omab ka Finnairi tütarfirma Aero Airlines, kelle turuosa on kasvanud 1,6 protsenti. Kaidi Ilves Aero Airlinesist ütles, et nende turuosa suurendamisel mängib kindlasti suurt rolli inimeste huvi liini Tallinn-Helsingi-Tallinn vastu. Positiivselt on tema sõnul mõjunud ka suurenenud huvi reisimise vastu, seda näitab üldreisijate arv. Aero Airlines on avanud hooajalised liinid Kuressaarde ja Stockholmi ning Ilvese sõnul läheb ka lendude täitumus iga aastaga paremaks.
Möödunud nädalal Eestis käies ütles easyJeti Balti ja Ida-Euroopa regiooni juht John Kohlsaat, et nemad kompenseerivad võimaliku kütusehinna tõusu käibe kasvuga. Balti regioon on Kohlsaati sõnul võrreldes teistega kõige atraktiivsem kasvu poolest ning nemad soovivad sellest osa saada.
Kohlsaat lisas, et Estonian Air on nende kergeim sihtmärk, kuna neil on kõrged hinnad. Vanad tegijad on Kohlsaati sõnul tihti konservatiivsed, kuid nad peavad easyJeti tulekule reageerima.