Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Transiidi riikliku toetamise poolt

    Eesti Sadamate Liit toetab riigipoolset initsiatiivi anda toetust ja abi transiidile. Küllap siis jätkub ka linte, mille läbilõikamiseks antakse käärid ministri kätte. Riigi abi transpordisektoris pole uudne teema. Loetlen mõningaid riigi ja kohalike võimude toetusavaldusi möödunud kümne aasta jooksul, mis aitasid kaasa transpordi kui Eesti ühe olulisema majandusharu arengule.
    1) Riigi ja kohalike võimuorganite toetusel sai võimalikuks vedelkütuse transiit Eesti kaudu.
    2) Sadamate andmine erakätesse tagas seni transpordiga mitteseotud sadamate eduka kasutuse kaubasadamatena (Pärnu, Kunda, Miiduranna, Bekkeri, Paldiski-Põhja, Sillamäe jt).
    3) Riigi vahendite investeerimine Muuga sadamasse ja kaupade üleviimine Tallinna reisisadamast Muugale andis tõuke reisilaevaliikluse ja Tallinki edule, samas tõusis Muuga sadama efektiivsus.
    4) Valitsuse otsusega Muuga sadamas vabatsooni loomine tõi välisinvesteeringuid ning kaupu.
    5) Investeeringud riiklikesse struktuuridesse: lootsiteenistus, jäämurdmine, hüdro-kartograafia ning nende riiklike teenuste kindlustamine ka väiksematele kaubasadamatele.
    Kui riik poleks seda toetust osutanud, oleks Eesti transpordisüsteem konkurentsivõimetu. Ka tänavu on riik teinud rea positiivseid ettevõtmisi, mida saab käsitleda riigipoolse abi ja toetusena.
    1) Kõrgetasemelise riikliku esinduse osalemine konverentsil TransRussia 2006 ning sellel toimunud jõulised edulootusega läbirääkimised.
    2) Transiidiettevõtjate ettepanekul loobus riik eritasu võtmisest eriveokitelt, mis veavad transiidil uusi sõiduautosid. See andis kiire tõuke sõiduautode transiidi kasvule.
    3) Kõrgetasemeline kohtumine 21. juulil Tallinnas Venemaa transpordiministri Igor Levitiniga ja Savisaare-Levitini otsus moodustada Eesti-Vene koordinatsiooninõukogu, milles osalevad ka ettevõtjad ja nende liidud.
    4) 24. juulil kohtus majandusminister Hiina suursaadiku Xie Junpingiga. Räägiti peamiselt transiidist. Tegemist on kaubavooga, mis oleks alternatiiviks naftatransiidile ja mille teenindamine jätab Eestisse rohkem tulu.
    5) Riik on otsustanud investeerida lähiaastatel ettevõtlustulust 300 miljonit eurot sadamate infrastruktuuri ja luua muu hulgas Muuga sadama juurde 80hektariline tööstuspark.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.