Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vedaja vastutab vaid osaliselt

    Tihti arvatakse, et kui kauba vahendajal on vastutuskindlustus, tähendab see seda, et kahju tekkimisel hüvitatakse see sajaprotsendiliselt. Tegelikult lasub nii vahendajal kui ka vedajal piiratud vastutus.
    "Kliendid ei tunne mängureegleid," viitas Air Cargo Eesti tegevjuht Maanus Mätlik, miks kaupade kahjukäsitlemisel tekkib arusaamatusi.
    Vältimaks ebameeldivaid üllatusi, mida põhjustab transportimisel viga saanud või kaduma läinud kaup, saab ise veose kindlustamisega riske vähendada. Eelkõige tuleb selgeks teha, millistel juhtudel hüvitatakse kaubale tekitatud kahju.
    "Veosele tekitatud kahjukäsitlemisel ei rakendu ekspedeerijal tavaline tsiviilvastutus kogu tekkinud kaubakahju ulatuses," lausus OÜ IK Speditor tegevjuhi kohusetäitja Lauri Hanni.
    "Kuid Eesti Ekspedeerijate Assotsiatsiooni liikmetel on kohustus end vabatahtlikult kindlustada," kinnitas Mätlik ja lisas, et igal juhul on mõistlik uurida, kas vedaja omab vastutuskindlust, sest see on minimaalne, mis teenusega kaasneb.
    Ekspedeerija vastutus on rahvusvaheliste vedude korral limiteeritud konventsioonidega vastavalt transpordiliigile ning kompenseeritakse Rahvusvahelise Valuuta Fondi arveldusühikute SDRide alusel kauba bruto kilogrammide kohta.
    Sisuliselt tähendab see seda, et näiteks 100 kg veose, mille väärtus on 100 000 krooni, kahjukäsitlemisel maanteetranspordis koefitsiendi 8,33 SDRi korral kompenseerib ekspediitor kahju vastavalt kehtivale kursile vaid veidi rohkem kui 15 000 krooni ulatuses.
    Ekspedeerija vastutab ainult kaubaarvel kirjas oleva väärtuse piires.
    "Hüvitamise aluseks ei saa olla emotsionaalne väärtus, nagu näiteks vanaema kummut," ütles Hanni ning lisas, et ka kaudsed kahjud ning saamata jäänud tulu ei kuulu korvamisele.
    Samas aga kompenseeritakse veokulud, tollimaksud ja muud kaotsiläinud kaupade veoga seotud kulud.
    Lauri Hanni valgustas, et eristatakse veel ekspediitori vastustust vedajana või vahendajana.
    Ekspediitori vastutus vedajana järgneb juhtudel, kui ta annab välja oma saatelehe, turustab vedu oma tootena, näiteks korraldades osakoormaid, või teostab rahvusvahelist kaupade autovedu.
    Viimase punkti kohta kehtib erand, kui klient ise määrab konkreetse vedaja, keda veokorraldaja peab kasutama. Tavaliselt järgnebki siis vastutus vedajana.
    Väga tihti kasutakse vaid kindlaid transportijaid, kes veavad kaupu vaid ühele kindlale ekspediitorile, sisuliselt ongi see nagu ekspediitori oma veovahend.
    Kuna eelpool käsitletud kindlustuse vormid on liigkeerulised, on alati soovituslik kliendil tellitav kaup endal kindlustada, mis tähendab, et kahju tekkimise korral on hiljem võimalik saada hüvitust kogu tekkinud kahju ulatuses.
    Kindlustusmaaklerlust viljeleva OÜ Marks ja Partnerid juhataja Jaan Marks lisas, et enamik transporti korraldavatest suurettevõtetest teevad tihedat koostööd kindlustusseltsidega, mistõttu ei nõua veosekindlustuse muretsemine suuremat ajakulu.
    Samuti polevat see niivõrd kallis. "Hiljuti kindlustas üks klient 600 000kroonise väärtusega auto transportimise Saksamaalt Eestisse vaid kahe tuhande krooniga," tõdes Marks.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.