Entusiastid taastavad lennuvälja

Väinu Rozental 02. august 2006, 00:00

Viimane väetiselennuk maandus Varstu lennuväljal 80ndate aastate lõpus. Siis oli veerandsada aastat vaikust, kuni siitkandist pärit harrastuspiloot, lennundusfirma ASi Tackmer Air juhatuse liige Enn Noorkõiv hakkas otsima mõttekaaslasi, keda peibutas võimalus elustada unustatud lennuväli. See tähendas tööd ühiskondlikus korras ehk lennuraja asfaltkatte puhastamist ja ümbruse vabastamist võsast. Taas puudutasid lennukirattad Varstu maandumisrada tänavu 15. juulil - Varstu lennuvälja pidulikul avamistseremoonial.

"Tõsisemast lendamisest saab rääkida alles siis, kui lennuväli on sertifitseeritud ja kantud rahvusvahelistesse andmebaasidesse," tunnistab Noorkõiv ja loetleb esmavajalikke töid: rekonstrueerida rajakate ja pikendada praegune 400meetrine stardirada vähemalt paarsada meetrit pikemaks. Noorkõivu andmeil tuleb selleks kokku investeerida umbes kolm miljonit krooni.

Sihtasutuse Varstu Lennuväli osanikud on Varstu ja Mõniste vald ning neli kohalikku ettevõtjat, kes seni on eraldanud kokku 150 000 krooni. "Varstu lennuväli on Eestis kõige lõunapoolsem kõva kattega lennuväli," ütleb Noorkõiv. "Lennuväli annab hea võimaluse koondada siia kõik ümbruskonnas tegutsevad auto- ja motoklubid."

Noorkõiv ütleb, et SA Varstu Lennuväli esmamure on maaküsimus. "Oleme taotlenud lennuvälja ümbruses 15 hektarit riigi reservmaad sihtkasutusse," räägib Noorkõiv. "Pärast maaküsimuse lahendamist saaks sihtasutus taotleda tehnikaspordikeskuse rajamiseks euroraha."

Mõniste vallavanem Tõnu Lindeberg ütleb, et nende osalemine Varstu lennuvälja projektis on täiesti mõistetav. "Lennuväli asub sisuliselt kahe valla piiril ja piirivalvet kahe valla vahel pole," muigab Lindeberg. "Mõniste ja Varstu valda seob hulk ühiseid kultuuriüritusi, meie valla lapsed käivad Varstus keskkoolis ja meie valla inimesed töötavad Varstu ettevõtetes ning vastupidi."

Lennuameti peadirektori Rein Porro kinnitusel pole Varstu lennuväli esitanud tegevusloa taotlemiseks dokumente ja ameti inspektorid pole seal käinud. "Kui seal lennatakse, siis käib see praegu täielikult omal riisikol," lausub Porro. "Meie tervitame eralennuväljade teket, aga kõik peab vastama ohutusnõuetele." Porro andmeil on lennuamet heaks kiitnud Rakvere, Rapla, Ridali ja Sauel eralennuvälja.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 16:10
Otsi:

Ava täpsem otsing