Meediaseire olgu läbimõeldud

Annika Lepp 02. august 2006, 00:00

Kuna meedia varjatud mõju seisneb kajastuse iseloomus, sisaldab oskuslik meediaseire põhjalikku kajastuste analüüsi ja nõuandeid mõjusama kajastuse saavutamiseks.

Kajastuse olulisust ja headust saab mõõta erinevate tegurite abil.

Näiteks ettevõtte paigutus artiklis, nime esmane mainimine, mainimine pealkirjas või pildiallkirjas on tegurid, mis otsustavad tõenäosuse, et ettevõtte, selle toodete või teenuste mainimist märgati.

Kajastuse silmapaistvus ja tonaalsus määravad mainimise mõju uudise lugejale, vaatajale või kuulajale. Kajastuse tonaalsus (positiivne, negatiivne, neutraalne) mõjutab ettevõtte mainet ja usaldust selles suunas, millele viitab kajastuse toon.

Olulist rolli mängib seegi, millises allikas mainimine esines. Mainimine Postimehes, mille tiraaž küündib üle 66 000, ei ole võrreldav mainimisega lehes, mille tiraaž ulatub 1500 kanti.

Samas, pidades silmas eelpool mainitud tegureid, võib positiivne ja ulatuslik mainimine väiksetiraažilises lehes omada rohkem tähtsust kui möödaminnes mainimine Eesti suurimas päevalehes. 1500 märkajat on igal juhul parem kui 66 000 ignoreerijat.

Meedia on vaieldamatult üks peamistest teabeallikatest. Seda nii tänaste, eilsete kui ka homsete klientide, koostööpartnerite ja investorite jaoks. Kirjasõna võetakse tihemini tõena. Suuliselt edastatu tekitab rohkem kahtlusi.

Meediakeele mõistmine ja selle oskuslik kasutamine annab ettevõttele või organisatsioonile kindla konkurentsieelise.

Meedia mehhanismid ei toimi müstilisel viisil. Kui meediat õigesti kasutada, töötab see kindlalt nagu kellavärk.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 16:10
Otsi:

Ava täpsem otsing