Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Starmani dividend üllatas aktsionäri
Avastasin, et olen oma väärtpaberikontole seisma unustanud kümme kaabellevifirma Starmani aktsiat, mis sai mullu juunis toimunud esmaemissiooni käigus märgitud kiirema info kogumise eesmärgil - et saaks näiteks aktsionäride koosolekul käia ja firma juhte ning suuremaid omanikke küsimustega rõõmustada.
Starmani aktsiad tulid mul meelde taas siis, kui millalgi juunis laekus pangakontole elu esimene dividend aktsiainvesteeringult. Pange tähele, kallid lugejad, et selleks üüratuks summaks omanikutulu näol oli kokku 3,5 krooni.
Tänavu pole Starman oma aktsionäre aktsia hinna kasvuga rõõmustada suutnud.
Selle aasta algusest on aktsia enam kui 7 protsenti miinuses.
Märkimishinnaga võrreldes on minu tehing siiski paarikümne krooniga plussis, aga kui siia juurde arvestada tehingukulud Hansapangas, olen selgelt miinuses.
Samas positiivse üllatuse pakkus firma siis, kui otsustas väikeaktsionäre veidigi rõõmustada ja maksis dividende 35 senti aktsia kohta.
Olen pisiaktsionär ka Tallinkis ja Kalevis, aga seni veel pole nende firmade käest omanikutulu saanud.
Starman tuli börsile mullu juunis. Starmani aktsia märkimishinnaks kujunes toona 52,42 krooni (3,35 eurot). Tänavu suvel kukkus aktsia ka märkimishinnast läbi, kuid nüüdseks on see taas ületatud. Neljapäeval sulgus aktsia 53,82 kroonil.
Starmani elu suurkonkurendi Elioni kõrval ei ole just kerge olnud. Aprillikuus jõudis klientideni Starmani suurima konkurendi Elioni digitelevisiooni nn masslahendus. "Kuigi tulud telepildi ülekandmisest on hetkel veel väikesed, on nõudlus uue teenuse järgi olnud ootamatult suur, tingides isegi vajaduse kiirendada teenusega liitumiseks vajaliku infrastruktuuri väljaehitamist," ütles Elioni ainuomaniku Eesti Telekomi juhatuse esimees Jaan Männik teise kvartali majandusaruandes börsile. Starman hakkas digitelevisiooni pakkuma eelmise aasta lõpust. "Meie eesmärk on saada tuleva 3-4 aasta jooksul 75 000 digitaalse televisiooni vaatajat," ütles Starmani juht Peeter Kern mullu septembri algul, kui teenus turule toodi. Elion kinnitas samal ajal, et nemad tahavad digi-TV turul 2010. aastaks jõuda pooltesse Eesti kodudesse.
Kui ühel firmal läheb digi-TV teenuse osutamisega nii hästi, tekib kohe küsimus, kas ka teisel, väiksemal konkurendil saab äri võetud plaanide kohaselt edeneda. Pigem kahtlen selles.
Starman avaldab oma teise kvartali tulemused 21. augustil. Siis saab ehk pilt selle digiäriga ka selgeks.