Neljapäev 23. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

USA eksperdid kinnitasid kopteriõnnetuse põhjusena servo rikke

08. august 2006, 16:59

USA eksperdid leidsid, et Copterline"i kopteriga toimunud õnnetuse põhjustas tehniline rike, teatas majandusministeerium.

Mullu 10. augustil Tallinna lahel Copterline OY kopteriga Sikorsky S-76C+, aset leidnud lennuõnnetuse uurimiskomisjoni aseesimees Tõnu Ader ja ekspert Jens Haug viibisid 3.-7. augustini Ameerika Ühendriikides. Seal toimusid töökohtumised lennuõnnetuses hukkunud kopteri tootjafirma Sikorsky esindajate ning USA Rahvusliku Transpordiohutuse Nõukogu (NTSB) spetsialistidega.

Kohtumiste eesmärgiks oli saada täpne ülevaade Sikorsky tehastes teostatud kopteri pearootori hüdrovõimendi ehk servo uuringutest ning USA Rahvusliku Transpordiohutuse Nõukogu viimastest tegevusest kopteriõnnetuse uurimisel. Samuti kooskõlastati edasist tegevust USA Rahvusliku Transpordiohutuse Nõukoguga.

Kohtumistel kinnitasid USA Rahvusliku Transpordiohutuse Nõukogu esindajad, et on jõudnud lennuõnnetuse uurimise Eesti poolse komisjoniga samadele järeldustele: lennuõnnetuse põhjuseks oli kopteri pearootori ühe servo juhitamatu sirutumine, selle tagajärjel sattus kopter ootamatult väga ebaharilikku asendisse, millest pilootidel ei õnnestunud kopterit enne veepinnaga põrkumist välja tuua.

Sikorsky poolt esitatud versiooni, mille kohaselt kopteriõnnetuse põhjuseks võis olla kopteri sattumine vesipüksi, ei pidanud USA Rahvusliku Transpordiohutuse Nõukogu põhjendatuks.

Kohtumistel lepiti kokku, et Sikorsky teeb vastavalt uurimiskomisjoni esitatud tingimustele servoga täiendavad katsed, mis võivad anda olulist lisateavet vigastustega servo võimalikule käitumisele.

Arvestades uurimise praegust seisu ning asjaolu, et USA ja Soome ametivõimudelt on laekumas asjas olulisi andmeid ja uuringute tulemusi, valmib õnnetuse põhjuste lõpparuanne käesoleva aasta lõpuks.

Rahvusvahelistest nõuetest tuleneva kahekuulise tähtaja tõttu märkuste ja paranduste esitamiseks uurimise osapoolte poolt, pole lennuõnnetuse põhjuste uurimiskomisjoni lõpparuande esitamine võimalik enne 2007. aasta märtsi. Sellist tähtaega peavad põhjendatuks nii Soome Õnnetuste Uurimise Keskus kui ka USA Rahvusliku Transpordiohutuse Nõukogu.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing