Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Parim oma töövaldkonda käsitlev raamat, mida viimati lugesin
Minu töövaldkonna raamatud on turundusraamatud. Viimati loetutest väärib ehk enim esile tõstmist Peter Fiski "Marketing Genius".
Tegu on päris uue raamatuga, see ilmus aprillis 2006. Autor on prestiižika Briti Chartered Institute of Marketing direktor.
Tegu on omalaadse turundusõpikuga edasijõudnutele. Raamat võtab süsteemselt kokku kõik viimase aja olulisemad turundusteoreetilised kontseptsioonid ja teooriad. Väga väärtuslikud on ka raamatus sisalduvad edetabelid: kaasaja olulisemad turunduskontseptsioonid, gurud, raamatud, brändid, ajakirjad jne.
Midagi otseselt uut sellest raamatust just avastada ei ole, aga süsteemsuse ja ülevaatlikkuse poolest on ta suurepärane.
Kui peaksin sattuma üksikule saarele ning saaks kaasa võtta ainult ühe turundusraamatu, siis oleks Fiski "Marketing Genius" kindlasti arvestatav kandidaat!
Hetkel on pooleli James McGregori "One Billion Customers: Lessons from the Front Lines of Doing Business in China".
Kuna tulevikukavas on Hiina turul turunduskonverentse korraldada, siis pakub Hiina ärikultuuri teema praegu huvi.
Viimase paari aastaga on olukord tööjõuturul muutunud üsna oluliselt. Tööjõu vaba liikumise tõttu on paljud ettevõtted probleemi ees, et pole piisavalt töötajaid. Aktiivsemad töötajad on läinud sinna, kus nähakse paremaid töötingimusi, kõrgemat palka, suuremat motivatsiooni. Personalitöötaja aga peab hindama üksikasju terviku seisukohalt lähtudes, vaatama tänasele päevale minevikku silmas pidades ning arvestama tuleviku vajadustega.
Seetõttu võtsin taas riiulilt "Mikro- ja makroökonoomika" (J. Pekkarinen, P. Sutela, Tln 1991). Niinimetatud kohustusliku kirjanduse ülikooli ajast. Esmakordsel lugemisel ei osanud ehk kõike, mis kirja pandud, nõnda mõista kui nüüd, kui on tekkinud reaalsed situatsioonid ja vajadus lahendusteks. Raamatut lugedes saab selgemaks, millised tegurid mõjutavad majanduslikke valikuid ning millised on mõjud, kui ellu viia muutusi. On ju selge, et nii tööandja kui ka töötaja püüavad saavutada võimalikult suurt tulu. Seda, kuidas jaotada piiratud ressursse hüviste tootmiseks, vahetamiseks ja tarbimiseks, et inimeste piiramatuid vajadusi kõige ratsionaalsemalt rahuldada, uuribki "Mikro- ja makroökonoomika". Soovitan teistelegi, vahel on hea korrata põhitõdesid.
Viimatine, mida lugesin ja mis üllatavalt kasulikuks lugemiseks kujunes, oli Ethan M. Rasieli "The McKinsey Way". Raamat sattus kätte juhuslikult ühes Londoni raamatupoes uidates.
McKinsey on konsultatsioonifirma, mida tuntakse ühest küljest ülima edukuse ja efektiivsuse alusel, aga ka standardsete mustades ülikondades noorte konsultantide järgi.
Raamatus kirjeldabki üks endine mckinseylane, kuidas McKinsey juhtkond organisatsioonikultuuri abil teenuste kvaliteeti tagab ning suudab alati konkurentidest sammukese ees olla.
Kusjuures see raamat on oma loomult hästi praktiline ning sisaldab ka selliseid nõuandeid, mida McKinseys antakse värskelt ülikooli lõpetanud uutele töötajatele - näiteks kuidas nädalapikkustel lähetustel oma töövõimet säilitada.
See raamat jääb nähtavasti veel mitmekümneks aastaks konsultatsioonifirmade töötajatele klassikalise kohustusliku ärikirjanduse loetellu. Juba pikemat aega seisab pooleldi loetuna ka Steven D. Levitti and Stephen J. Dubneri "Freakonomics". Selliseid pop-ärikultuuri raamatuid peab lugema, et suvalises äriseltskonnas jututeemadega kaasa rääkida.
Viimane ärijutt 21. sajandist, mida ma lugesin, on Kenneth A. Tuckeri ja Vandana Allmani "Animaalse Agraartööstuse Aktsiaselts ehk AS Loomad".
Raamat meeldis, sest tuletas meelde ärijuhtimise põhitõdesid ehk igale inimesele on olemas sobiv töö, tuleb lihtsalt need kaks asja kokku viia.
Tavalistest juhtimisteemalistest raamatutest erineb see oma metafooridest koosneva käsitluse poolest ning paralleelid reaalse eluga peab ise üles leidma.
Õhtuse lugemise järge ootab W. Chan Kimi ja Renée Mauborgne'i raamat "Sinise ookeani strateegia".
Autor: ÄP