Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
IP-sidele saab üle minna sujuvalt
Üleminekut IP-sidele saab lahendada ka ilma kohe analoogjaama kaotamata või IP-jaama ostmata.
Kombineeritud IP-telefonijaam on mõeldud ettevõtetele, kus kasutatakse analoogtelefonijaama, kuid soovitakse vähehaaval üle minna IP-põhisele sidele.
IP-jaama analoogjaamaga liitmine käib lihtsalt. Kliendi olemasoleva tavalise telefonijaama külge ühendatakse uus IP-telefonijaam. Mõnda aega töötavad kõrvuti nii vanad telefonid kui ka uued IP-telefonid.
Teine võimalus on IP-telefoni teenus sisse osta ehk tellida virtuaalne IP-telefonijaam, mis on mõeldud väikeettevõttele.
Lahendus sobib ettevõttele, kus on kuni 20 lauatelefoni ega vajata rohkeid funktsioone, mida IP-telefonijaam pakub. Klient ei osta telefonijaama, vaid ühendab oma telefonid või adapterid lokaalvõrku. IP-telefonijaama teenust pakub sel juhul teenusepakkuja keskjaam, kuhu kliendile moodustatakse oma virtuaalne jaam.
Isiklik IP-telefonijaam on mõeldud ettevõttele, kellel on rohkem kui 20 telefoni. Maksimaalselt saab ühe telefonijaama külge ühendada tuhat telefoni.
Suurettevõtetel, kellel on mitmed kontorid piisab samuti ühe IP-jaama hankimisest, mille külge ühendatakse nii peakontoris kui ka harukontorites paiknevad telefonid.
IP-telefonijaam on vana telefonijaama järglane, mis maksab mitmeid kordi vähem ning omab rohkelt lisaväärtusi, milleks vana telefonijaam võimeline pole.
IP-telefonijaama ülespanekuks pole vaja ehitada eraldi võrku, vaid piisab korralikust arvutivõrgust ning kvaliteetsest internetiühendusest. IP-telefonid pole seotud asukoha ega kindla arvutiga, seetõttu võib telefoni kasutada kõikjal, kus on internetiühendus.
Sõltuvalt seadmest võib IP-telefonijaamal olla 10-2400 abonenti, kes saavad helistamiseks kasutada IP-telefone või IP-adaptereid, mis muundavad tavatelefoni signaali IP-signaaliks. Peamised erinevused analoogtelefoni ja IP-telefonide vahel tulevad välja funktsioonide arvukuses ja kõneside hindades.
Kõnekvaliteedi IP-telefonisides tagab Quality of Service'i (QoS) mooduli olemasolu, mis annab alati VoIP andmesidepaketile suurema prioriteedi kui muude andmete liikumisele.
Seeläbi kindlustatakse kõnele igal ajal alati vajalik kanali maht ning kõned ei haki ka juhul, kui arvutiliiklus on hõivanud kõik sissetuleva kanali ressursid.
IPBX (Intranet Private Branch eXchange) - ettevõtte telefonilahendus, kus peamine heli edastamise meetod on VoIP abil ehk interneti protokolli kaudu.
Autor: Lauri Levo