Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Avalikkusega suhtlemist aitavad hõlbustada kindlad kõneisikud

    EBSi turundusosakonna juhataja Piret Rehepapp lausus, et kui ettevõte kulutab palju aega ja raha enda maine kujundamisele, ei saa ta riskida sellega, et kellegi juhuslikult poetatud tsitaat või tahtlik negatiivne kommentaar loodud mainet moonutama hakkaks.
    Selliste situatsioonide vältimiseks ning pressiga suhtlemise hõlbustamiseks soovitas Rehepapp ettevõttes sätestada korra, mida tutvustatakse uutele töötajatele näiteks sisseelamisprogrammi raames. Ta lisas, et tihti kehtestab kord, et teavet avalikkusele võib jagada ainult selleks spetsiaalselt määratud inimene.
    "Ühest piiri selle vahele, milline info peaks käima PR-inimese kaudu ja milline võiks otse allika ja ajakirjaniku vahel liikuda, on raske tõmmata. Arvestada tuleks ettevõtte olukorra, info iseloomu ja ka info andjaga," sõnas Rehepapp.
    Kuna aga PR-inimene on saanud ettevalmistuse pressiga suhtlemiseks, oskab ta Rehepapi arvates sageli tuua välja asju, mis võiks ajakirjanikele huvi pakkuda, kuid mida otsene allikas ei oleks ehk iseseisvalt maininud.
    Ka PR-firma Corpore konsultandi Indrek Raudjala arvates on selleks, et kommunikatsiooni põhimõtted oleksid töötajaile selged ja arusaadavad, mõistlik need organisatsioonisisese dokumendina fikseerida. Määrata võiks ka kõneisikute ringi ehk töötajad, kes vajadusel meediale infot jagavad. Suurte organisatsioonide puhul kehtib põhimõte: mida laiem on kõneisikute ring, seda tugevam näib ettevõte.
    Raudjalg soovitas, et kõneisikutele võiks organiseerida ka meedia-alaseid koolitusi, et nad mõistaksid ajakirjanduse tööspetsiifikat ja oleksid pädevamad ajakirjanikega otse suhtlema. Oma tööd hästi tegev pressiesindaja või kõneisik suudab tagada olukorra, kus samaaegselt on ajakirjanikud rahul ja tööandja ärihuvid kaitstud.
    Raudjalg märkis, et tänapäevases avatud organisatsioonis on kommunikatsiooni eest vastutaval inimesel meediasuhetes selge roll, kuid see ei tähenda kogu väljapoole mineva info käimist tema kaudu.
    Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Kristina Vaksmaa ütles, et tarbijakaitseametis on kehtestatud dokument, mis sätestab meediasuhete eesmärgid ning ajakirjanikega suhtlemise korra. Ameti poolt annab meediale kommentaare enamasti avalike suhete osakonna töötaja või juhtkonna liige.
    Vaksmaa märkis, et see ei välista teiste spetsialistide poolt kommentaaride andmist. "Tegemist on tava, mitte paindumatu reegliga," lausus Vaksmaa. Ta lisas, et on veendumusel, et PR-töötaja töö eesmärgiks on siiski pakkuda kommentaare jagavale spetsialistile tuge ja hõlbustada vastuste saamist ka ajakirjaniku jaoks. Ehk teisisõnu peab PR-töötaja aitama meediaga suhtlemisele kaasa, mitte seda piirama.
    Bizpak DPD avalikke suhteid koordineerib praegu meie turundusspetsialist.
    Varem koordineeris kogu avalike suhete valdkonda PR-firma, kuid nüüdseks oleme neilt päris paljud funktsioonid siiski taas ettevõttesse tagasi võtnud.
    Seda seetõttu, et firma on kasvanud ning paljudest tegevustest-teenustest on ikkagi majasiseselt parem ülevaade.
    Igapäevastele küsimustele vastamiseks oleme ettevõtte siseselt määranud ka kaks kõneisikut. Turgu ning teenuseid puudutavatele küsimustele vastab Bizpak DPD müügijuht Janek Kivimurd ning ülejäänud teemadel võiks esmajärjekorras pöörduda tegevjuhi poole.
    Kuna oleme valmis võimalikest vigadest õppima, siis enamasti on meie töötajail üsna vabad käed avalikkuse ja meediaga suhtlemiseks.
    Erand on kriisiolukord, mille jaoks on vastav käitumisjuhend.
    PR-firma abi kasutame enamasti siis, kui vajame mingeid uusi kontakte. Ka pakuvad nad sageli välja teemasid, mis võiks ehk ajakirjanduses uudistekünnise ületada ja turgu huvitada.
    Juuli lõpus teatas meediaagentuur Mediapool, et Aegis Media, mis on üks Euroopa juhtivamaid meediaagentuure, omandab sajaprotsendilise osaluse meediaagentuuris Mediapool. Ettevõtte nimeks saab Mediapool Vizeum.
    Aegis Media toob Mediapooli omandamise läbi Baltimaade turule oma meediaagentuuride keti Vizeum ning saab pärast Mediapooli ostutehingu lõpetamist suurima meediaostumahuga holding-firmaks Eestis.
    Mediapool Vizeumi tegevdirektor Raigo Piibar lausus, et liitumine Vizeumiga annab võimaluse mitmekesistada Mediapooli teenuseid ja laiendada teenuse pakkumist lähiturgudele (näiteks Soome ja Rootsi).
    Aegis Media Central Services Grupi tegevjuht Margus Sameli ütles, et Aegis Mediale tähendab Mediapooli ost head võimalust Vizeumi keti laiendamiseks Baltimaades.
    Meediaagentuuri Initiative/Via tegevjuhi Anu Arti arvates on Mediapooli kui agentuuri jaoks muutus positiivne, sest rahvusvahelised ketid toovad tavaliselt kaasa muude maade kogemusi ja erialaseid koolitusi, mis aitavad tööd veelgi tõhustada. Ka mõni uus reklaamiklient võib Vizeumi tõttu leida tee Eesti turule, kuid suuri muutusi turu jaoks see sündmus arvatavasti kaasa ei too.
    Mediapool on täisteenust pakkuv meediaagentuur, mis alustas tegevust 1997. aastal. Tugeva kohaliku turu eksperdina on ettevõte oma positsiooni Eesti juhtivate meediaagentuuride seas üha kindlustanud.
    Mediapool on partnerite kaudu esindatud ka Lätis ja Leedus. 1999. aastal loodi Mediapool Lätis ning 2000. aastal Leedus.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.