Laupäev 25. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Ducato, Boxer ja Jumper - nagu kolm tilka vett

Kristo Kiviorg 15. august 2006, 00:00

Fiat, Peugeot ja Citro?n on küll erinevad autotootjad, kuid kaubikud ise on kui kolm tilka vett. Ainsad, mis masinaid eristavad, on logo ning kirjad.

Iseenesest pole selles, et autotootjad kulude kokkuhoiu eesmärgil koopereeruvad, midagi erilist.

Koostööna on valminud suurkaubikutest näiteks ka Nissan, Opel ja Renault, kus masinad ise on identsed, samuti leiab ühisarenduse jooni Volkswageni ja Mercedes-Benzi puhul.

Kliendi jaoks tõstatab see küsimuse, mida võtta ning mis ostmata jätta?

Sellistel tingimustel muutuvad määravaks pisiasjad nagu teenuse kvaliteet ja kiirus.

Tarbesõidukite puhul ongi määravaks kriteeriumiks aeg ja seda kõige laiemas tähenduses.

Seda seetõttu, et tarbesõidukite ehk kommertsveokite soetamisel maksab aeg kõige enam. Ostmine ise on emotsioonitu, praktilistest kaalutlustest lähtuv.

Mida siis kolme sarnase suurkaubiku valimisel arvestada?

Mina firmajuhina prooviksin siiski kõiki kolme varianti. See annab hea ülevaate erinevate edasimüüjate teeninduskvaliteedist ning suhtlemisoskustest oma potentsiaalsete klientidega, mis peaks aimu andma ka edasise koostöösuhte iseloomust.

Fiati ning PSA grupi koostöös valminud uued suurkaubikud jõuavad Eestisse erinevatel aegadel.

Kui uue Jumperi omanikuks sai esimene klient juuni lõpus, siis suurem müük läheb lahti vastu sügist.

Isiklikult huvitab mind, kuivõrd erinevate hindadega sisult sarnased masinad Eestis müügile tulevad ning sellest ilmselt sõltub suures osas ka valik, mida osta.

Esimesena avalikustas hinna Veho Eesti, uue Jumperi hinnad algavad 316 000 kroonist.

Miks siis valida Boxeri, Jumperi ja Ducato vahel?

Kuigi välimus pole võib-olla igaühele maitse järgi, on praktilise poole pealt plusse päris palju: madal laadimiskõrgus ning vähenenud kütusekulu ja 270 kraadi avanevad tagumised uksed. Lisaks on veel hulk tehnilisi abimehi, mis kõik kergendavad juhi igapäevast tööd.

Kolmik pakub kaubaruumi suurust vahemikus 8-17 ruutmeetrit ja kandejõudu tonnist kuni kahe tonnini.

Mootorite valikus pakuvad Fiat, Citro?n ja Peugeot kolme diiselmootorit: 2,2; 2,3 ning 3,0.

Kuigi masinate mõõtmed on kasvanud, on kütusekulu suudetud vähendada kuuendiku võrra.

Keskmine kütusekulu antakse masinatele 7,2 liitrit saja kilomeetri kohta, mis on segmendi (kergete kommertsveokite klass) madalaim näitaja.

Ainus, mille kallal nuriseda, on kolmiku ulmeline välimus esitulede näol.

Harjumatu on ka käsipidurit peale tõmmata vasaku käega.

Siiski, millegipärast tundub mulle, et lõppkokkuvõttes määravad kommertsveoki ostu ära ikkagi pisiasjad, hind ning senine koostöö edasimüüjaga.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing