Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Koliv Smarten jäi kauba laialiveoga jänni
Toidu- ja esmatarbekaupade lao kolimine on tekitanud Smartenile probleeme klientide tellimuste täitmisel. Smarten Logisticsi juht Neeme Jõgi kommenteeris: "Ega me pole tavatu ettevõte, et meil probleeme poleks. Selge, et 20 000 ruutmeetri kolimine ei lähe ludinaga."
Logistikaprobleemid tulenesid Jõgi sõnul eelkõige sellest, et uue lao ehitus Tallinna-Tartu maantee äärde jäi kolimisele jalgu ning kaadrit napib. Smartenis on viimasel ajal esinenud ka juhtumeid, kus töötajad lähevad poole päeva pealt ära ega teata, et järgmisel päeval enam ei tule.
Jõgi võttis omaks, et osaliselt tulenevad Smarteni logistikaprobleemid firma jõulisest kasvust. Uusi kliente pole Smarten küll võtnud, kuid senised suurendasid hüppeliselt kaubamahtusid. "Koerast oleme üle saanud, saba on veel jäänud. Augusti lõpuks on kõik korras," lubas Jõgi.
Smarteni müügi- ja turundusdirektor Mait Miller rääkis eile, et kolimine jäi seisma ligikaudu 10% laoriiulite taha, mida 12 tundi enne suurkolimist polnud paigaldatud. "Öösel käisin siin veel vaatamas," lisas Miller.
Toidu- ja esmatarbekaupade kolimine algas 28. juulil ja lõppes möödunud teisipäeval. Selle käigus teisaldati Kalmistu teel asuvatest ladudest Tallinna-Tartu maantee äärde ligikaudu 500 veoki jagu kaupa.
Samas töötasid ehitajad veel eile Smarteni lao kontoriosas ja tõmbasid otsi kokku ka hoonest väljaspool. Ehitusmeeleolus sissepääsust mõned meetrid eemal, laoriiulite vahel, käis vilgas saadetiste komplekteerimine.
Milleri sõnul jõuavad alates sellest nädalast kaupluste tellimused kohale ühe päevaga. Tema kinnitusel on üle-eelmisel nädalal tekkinud logistikaummik juba kõrvaldatud.
Liviko müügidirektor Ragnar Kits tunnistas, et viinatootja käive kahanes logistikasegaduste tõttu 10-15%. Liviko jaoks algasid laialiveo probleemid juba aprillis-mais.
"Kolimine on vaid üks väike osa probleemist," rääkis Kits, kelle sõnul on viimastel kuudel sagenenud ka Smarteni vead kaupade komplekteerimisel. "Näiteks, kui kauplusest telliti Viru Valget, saadeti Laua Viina," selgitas Kits.
Smarteni kolimise tõttu kannatas ka logistikafirma omanikega seotud müügifirma AS Sales-Star, mis esindab selliseid tuntud kaubamärke nagu Cido, Kellogg's ja Procter & Gamble.
"Paratamatult on kõikidel ettevõtetel kolimisperioodil töörütm ning väljakujunenud rutiinid häiritud," tõdes ASi Sales-Star tegevdirektor Margus Pärn. "Nii on ka mõnede Sales-Stari kaubagruppide vedamisel klientideni ilmnenud ajutised raskused," lisas Pärn.
"Midagi tõsist seal enam ei ole, meile on kinnitatud, et probleemid on möödas," vahendas VP Marketi avalike suhete juht Erki Erilaid toimuvat.
"Meid pole kolimine veel mõjutanud," rääkis Tallinna Kaubamaja logistikajuht Uku Peerna. "Meil on olemas kolimisgraafikud ja püüame oma kaupade kolimise võimalikult kaugele edasi lükata, et siis ühe nädalavahetusega ära teha."
Umbes veerand miljardit krooni maksma läinud logistikakeskusesse Assakul rajatakse kokku 39 000 ruutmeetrit lao- ja kontoripinda. Esimese etapi käigus pidi valmima 22 000 ruutmeetrit laopinda ja 2500 ruutmeetrit kontoripinda. Põhitegevusena Eesti-siseseid logistikateenuseid pakkuvas Smartenis töötab üle 200 inimese.
Smarteni omanikeringi kuuluvad raudtee erastamisega tuntuks saanud Guido Kundla, Martin ja Kersti Petjärv (OÜ Raidmont kaudu), Armin Kõomägi, Sven Mansberg ja Indrek Prants (OÜ Aconto kaudu).