Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hansapanga kindlustus alustas kliendijahti
"Üle ootuste hea algus," iseloomustas Hansapank Eesti peadirektor Priit Põldoja ligi 300 kindlustuslepingu sõlmimist kohe esimesel päeval.
Põldoja sõnul alustas Hansapank varakindlustuse pakkumist kolmel põhjusel, millest olulisim on kindlustuse suur kasumlikkus. Põldoja sõnul soovivad nad kindlustust pakkuda senistest selgemate tingimustega ja korraldada müüki efektiivselt, sest uusi müügikanaleid Hansapank ei loo, vaid kasutab peamiselt juba olemasolevaid laenu- ja liisinguhaldureid. Seni on Hansapank väljastanud iga teise laenu ja liisingu ning sellest allikast tulevad tõenäoliselt ka Hansa Varakindlustuse kliendid.
"Eesmärk on saavutada 30protsendiline turuosa 3-5 aasta jooksul," lausus Põldoja.
Hansa Varakindlustuse juhatuse esimehe Jan Andresoo sõnul tahab seltsi ära kasutada tugeva brändi ja jaotusvõrgu eeliseid. Andresoo selgitas, et uue seltsi peamine sihtgrupp on eraisikud ja esialgu hakatakse pakkuma kodu- ja sõidukikindlustust, hiljem lisanduvad ka reisi- ja õnnetusjuhtumikindlustus.
Eelkõige näeb Andresoo kasvupotentsiaali klientidesse suhtumise muutmises. "Eraisikute turul pole pingutatud, et teha tooteid lihtsamaks, arusaadavamaks ja läbipaistvamaks," rääkis ta ja lisas: "Tahame, et klient saaks meid usaldada ning ei peaks süüvima viieks tunniks lepingu tingimustesse või palkama juristi."
Salva Kindlustuse juhatuse liikme Urmas Kivirüüdi hinnangul ei saa väita, et turul pakutavad tooted ei ole lihtsad ja läbipaistvad. Vaieldamatult on lihtsus ja läbipaistvus tema sõnul need kaks omadust, ilma milleta oleks raske ette kujutada kvaliteetset kindlustusteenust.
"Kuna Eesti kindlustusturul sarnaseid sisenemise pretsedente ei ole, siis on väga raske anda sellele plaanile hinnangut, kuid võttes arvesse senist turul toimunud dünaamikat on Hansapanga Varakindlustuse plaan väga ambitsioonikas," ütles Kivirüüt.
"30 protsenti on kindlasti ambitsioonikas eesmärk, aga me ei soovi ses osas spekuleerida," ütles ka If Eesti Kindlustuse juhatuse esimees Andres Sooniste.
Ta märkis, et nende jaoks pole Hansa Varakindlustuse turule tulek kaugeltki uudis ja oma plaanid on juba tehtud. "Samas on meil pikaajaline kogemus, me tegeleme palju kahjuennetusega. Me usume, et meil on Eesti parim kahjukäsitlusmeeskond ja lai tootevalik," rääkis Sooniste, kuid möönis, et kindlasti Hansapanga tulek varakindlustusturule laiendab klientide võimalusi ja valik muutub suuremaks.
Hansapanga tütarfirma Hansa Kindlustusmaakler, kes vahendab kindlustusteenust ja hõlmab 21 protsenti Eesti turust, ei ole tegevust lõpetanud, kuigi samal ajal nii kindlustuse pakkumine kui ka vahendamine ei ole lubatud.
"Hansa Kindlustusmaakler on restruktureerimisel ja Hansapank üritab teda ära müüa," ütles finantsinspektsiooni juhatuse liige Kaido Tropp, kelle sõnul on pank lubanud seda teha selle aasta jooksul. "Hansa Kindlustusmaakler ei vahenda Hansa Varakindlustuse lepinguid, et keegi ei saaks öelda, et maakler ei ole sõltumatu," selgitas Tropp.
Hansapank Eesti peadirektori Priit Põldoja sõnul jagati Hansa Kindlustusmaakler kaheks: eraklientide üksus, mis eilsest uusi lepinguid ei sõlmi, ja ärikliendiüksus, mis on müügis. "Müügiprotsess käimas ja see läheb edukalt. Huvilisi on ja loodame müügitingimustes septembri lõpuks kokku leppida," rääkis Põldoja. Eraklientidele jääb valik, kas ta jätkab lepingut senises seltsis või mujal.