Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Prantsuse madallennu rakett

    Pole mingi uudis, et Renault on juba jälle saanud kõvaks tegijaks vormelirajal. Nüüd on peaaegu sama tehnoloogiat täis topitud ka müügihitt Megane.
    Viimase Megane'i välimus on ka tavaversioonina kõike muud kui tavaline. Kergelt punnis tagaosa ja üldiselt saapakujuline auto on midagi, mis linnavahel niigi silma jääb. Megane Sport omakorda on tavaversiooni sportlik edasiarendus, mida on ka välimusest näha. Suured veljed, madalam vedrustus ja tavalisest musklilisemad spoilerid lisavad autole kiiresti sõitmise maiku. Igatahes sunnib uus Sport endale veelgi rohkem pilke suunama. Prantslased pole disainiga mööda pannud ja karjuma hakkab vaid väga konservatiivse maailmavaatega inimene.
    Sisu on uuel Spordil Renault'lik. Proovisõiduks olnud eriversioonil F1 Edition, mida tehti vaid sada tükki, olid tavaliste sportistmete asemel võidusõiduks kasutatavad korvistmed. Tava-Sport tuleb originaalis kliendini nahksete sportistmetega. Salongis on tunda kerget sportlikkuse hõngu. Rool istub käes nagu valatult ja näidikud, eriti tahhomeeter, on hästi loetavad. Seda tunnet küll ei ole, et vaadake, meie autosse mahuvad ka tagaistujad, kohe demonstreerime ja siis näidatakse, kuidas aasta näljalaagris viibinud kõrendid tagaistmel õnnelikku nägu üritavad teha. Sisu kontseptsioon iseenesest ju muutunud pole ja sportautosse mahuvad ka normaalmõõtmetes tagaistujad.
    Mootoriks on Megane Spordil kaheliitrine turbolaaduriga neljasilindriline jõuallikas, mis toodab 225 hobujõudu. Mootor on jõuline ja hästi balansis. Turbo tuleb taha suhteliselt ruttu ja tänavatel gaasipedaali põhja surudes kajab majadelt vastu vile, mida ülelaadur tekitab. Kuidagi naljakas hääl on see vile, võrrelda võiks seda vast katkise kohtunikuvile häälitsusega, mis natuke viliseb ja natuke vihiseb. Igatahes on see efektne.
    Jõudu on autol selleks piisavalt, et oma sõitjaid istmesse visata ja ka ringrajal ei näe kusagil kohta, kus võiks paluda, et ole nüüd hea ja tõmba rohkem, kas sa ei näe, et mul on kiire.
    Üllatusena suutis võimas auto samal ajal pakkuda tavasõidul ka täiesti normaalset bensiinikulu.
    Vedrustus on hea, kuid seda ainult ringrajal. Kahjuks pole leitud kompromissi tänava ja ringraja vahel. Ringrajal on hea, kui vedrustus on jäik ja ei lase autot kurvides eriti kaldu, kuid tänaval, vabandust Eesti tänavatel, on selline vedrustuse seade tõeline nuhtlus.
    Lisaks jäigale vedrustusele on Megane Spordil ju 18tollised veljed, millel peal püksirihma meenutavad rehvid. See kõik kokku sunnib läbi Tallinna sõites aga poksijate hambakaitsmeid kandma.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Raadiohommikus: Sorose tarkus, kuumad investeerimisideed ja tulemustesadu
Kolmapäevases raadiohommikus võtame pulkadeks lahti Eesti suuruselt teise panga SEB ning kodumaise töötuskontserni Harju Elektri värsked tulemused.
Kolmapäevases raadiohommikus võtame pulkadeks lahti Eesti suuruselt teise panga SEB ning kodumaise töötuskontserni Harju Elektri värsked tulemused.