Prantsuse madallennu rakett

Ardo Kalda 18. august 2006, 00:00

Pole mingi uudis, et Renault on juba jälle saanud kõvaks tegijaks vormelirajal. Nüüd on peaaegu sama tehnoloogiat täis topitud ka müügihitt Megane.

Viimase Megane'i välimus on ka tavaversioonina kõike muud kui tavaline. Kergelt punnis tagaosa ja üldiselt saapakujuline auto on midagi, mis linnavahel niigi silma jääb. Megane Sport omakorda on tavaversiooni sportlik edasiarendus, mida on ka välimusest näha. Suured veljed, madalam vedrustus ja tavalisest musklilisemad spoilerid lisavad autole kiiresti sõitmise maiku. Igatahes sunnib uus Sport endale veelgi rohkem pilke suunama. Prantslased pole disainiga mööda pannud ja karjuma hakkab vaid väga konservatiivse maailmavaatega inimene.

Sisu on uuel Spordil Renault'lik. Proovisõiduks olnud eriversioonil F1 Edition, mida tehti vaid sada tükki, olid tavaliste sportistmete asemel võidusõiduks kasutatavad korvistmed. Tava-Sport tuleb originaalis kliendini nahksete sportistmetega. Salongis on tunda kerget sportlikkuse hõngu. Rool istub käes nagu valatult ja näidikud, eriti tahhomeeter, on hästi loetavad. Seda tunnet küll ei ole, et vaadake, meie autosse mahuvad ka tagaistujad, kohe demonstreerime ja siis näidatakse, kuidas aasta näljalaagris viibinud kõrendid tagaistmel õnnelikku nägu üritavad teha. Sisu kontseptsioon iseenesest ju muutunud pole ja sportautosse mahuvad ka normaalmõõtmetes tagaistujad.

Mootoriks on Megane Spordil kaheliitrine turbolaaduriga neljasilindriline jõuallikas, mis toodab 225 hobujõudu. Mootor on jõuline ja hästi balansis. Turbo tuleb taha suhteliselt ruttu ja tänavatel gaasipedaali põhja surudes kajab majadelt vastu vile, mida ülelaadur tekitab. Kuidagi naljakas hääl on see vile, võrrelda võiks seda vast katkise kohtunikuvile häälitsusega, mis natuke viliseb ja natuke vihiseb. Igatahes on see efektne.

Jõudu on autol selleks piisavalt, et oma sõitjaid istmesse visata ja ka ringrajal ei näe kusagil kohta, kus võiks paluda, et ole nüüd hea ja tõmba rohkem, kas sa ei näe, et mul on kiire.

Üllatusena suutis võimas auto samal ajal pakkuda tavasõidul ka täiesti normaalset bensiinikulu.

Vedrustus on hea, kuid seda ainult ringrajal. Kahjuks pole leitud kompromissi tänava ja ringraja vahel. Ringrajal on hea, kui vedrustus on jäik ja ei lase autot kurvides eriti kaldu, kuid tänaval, vabandust Eesti tänavatel, on selline vedrustuse seade tõeline nuhtlus.

Lisaks jäigale vedrustusele on Megane Spordil ju 18tollised veljed, millel peal püksirihma meenutavad rehvid. See kõik kokku sunnib läbi Tallinna sõites aga poksijate hambakaitsmeid kandma.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing