Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tartu ehitustel põimuvad linnajuhtide äri- ja sugulussuhted

    Tigutorniks ristitud kõrghoonet ehitab AS Linnaehitus, mille nõukogu juhib Tartu linnavolikogu aseesimehe Hannes Astoki tädipoeg Alar Kroodo. Seos Tartu linnavolikogu ja Linnaehituse vahel ilmneb ka mitme Tartu linnas arendamist ootava krundi omanikfirma Kvintett Kinnisvara OÜ kaudu, mille juhatusse kuulub peale Alar Kroodo ja Linnaehituse juhataja Kalev Kase ka Tartu linnavolikogu arengu- ja planeerimiskomisjoni esimees Verni Loodmaa.
    Detailplaneeringu järgi peaks Tartusse aadressile Väike-Turu 5 kerkiv Tigutorn olema kõige rohkem 70 meetrit kõrge, kuid Linnaehitusele andis linnavalitsus loa seal püsti panna 90 meetri kõrgune hoone.
    Linnavalitsuse istungit, kus otsustati Linnaehitusele detailplaneeringust 20 meetrit kõrgema maja ehitamist lubav ehitusluba anda, juhtis linnapea kohustes Hannes Astok.
    Hannes Astokit ja Alar Kroodot ei õnnestunud eilse päeva jooksul telefonitsi tabada.
    Üleeile otsis politsei Tartu linnavalitsusest dokumente, mis on seotud Tigutorni detailplaneeringu ning ehitusloaga. Tartus linnaplaneeringuid kureeriv abilinnapea Anto Ili ütles, et politsei ei soovinud muud kui koopiaid dokumentidest. "Arvuteid nad kaasa ei viinud, linnavalitsuse töötajatelt ütlusi ei võtnud," rääkis Ili. "Juhatasime nad linnavalitsuse arhiivi, kus nad said soovitud dokumentidest koopiad teha."
    Ili ütles, et Tartu linnavalitsuses on Tigutorni kõrgusega seonduvat mitu korda arutatud ning linnavalitsuse hinnangul ei ole mindud vastuollu majandus- ja kommunikatsiooniministri määrusega, mille järgi hoone täiskõrgust mõõdetakse alumise korruse põrandast kuni viimase korruse vahelaeni. "See osa, mis Tigutornis ületab 70 meetri piiri, on vaateplatvorm, rohkem nagu iluasi," ütles Ili. "Loomulikult pole otsus lubada sellist asja seotud mingite isiklike või sugulussuhetega, sellise otsuse tegi linnavalitsus."
    Verni Loodmaa sõnas, et ta ei oska arvata, kes võiks olla eilse "rünnaku" taga. "Tartu kesklinna kerkib Tigutorni näol ilus hoone, miks peaks keegi selle vastu olema," sõnas ta. Tigutorni arendusprojekt maksab 240 miljonit krooni ja hoone peaks valmis saama järgmise aasta lõpuks.
    Kes kriminaalasja Tigutorni detailplaneeringu ja ehitusloa erinevuse uurimiseks algatas, pole teada. Umbes kuu tagasi sai Tartu linnavalitsus anonüümse pöördumise, kus kirjeldatakse väidetavaid mahhinatsioone detailplaneeringutega Tartus.
    Kvintett Kinnisvara arendusplaanide kohta ütles Loodmaa, et selle aasta kevadel kinnitas Tartu linnavalitsus detailplaneeringu, mille alusel Kvintett Kinnisvara võib Turu jalakäijate silla lähedusse ehitada kuni 15 korrusega kõrghoone. Tänavu jaanuaris asutatud Kvintett Kinnisvara ostis kõnealuse kinnistu samuti tänavu kevadel.
    Vaid paar aastat tagasi soovis naaberkrundi omanik samuti Emajõe äärde 15 korrusega kõrghoonet ehitada, kuid tookord seisis Tartu linnavalitsus sellele plaanile kindlalt vastu, sest vaid mõnisada meetrit praegu planeeritavast kõrghoonest eemale jääv hoone ei sobivat Tartu linnapilti.
    Loodmaa sõnul ei saa seoses tema ametikohtadega volikogus ja Kvintett Kinnisvaras rääkida huvide konfliktist, sest Kvintett Kinnisvara krundile kõrghoonet lubavat detailplaneeringut menetleti täpselt samamoodi nagu kõiki detailplaneeringuid Tartu linnas.
    "Ma ei näe ka põhjust, et ma linnavolikogu liikmena peaksin lõpetama igasuguse äritegevuse, see oleks ju absurd," lisas ta.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.