Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna teenindus jätab soovida

    Suvel jooksevad turistid Tallinnale tormi. Ainuüksi Soomest tehakse aastas Tallinna ligi 6 miljonit reisi. Kolmandik pealinna hotellikülalistest on soomlased ja enamikule neist on reisi peamiseks eesmärgiks kesklinnas ja vanalinnas šoppamas käia.
    Kuigi külalised tulevad Eestisse šoppama, pole enamik neist rahul teenindusega, mis neid pealinnas ootab. Eesti tööjõust 69% on ametis teenuste sektoris, aga klienditeenindus pole veel tasemel, millega soomlased ja rootslased on harjunud.
    Tahtsime veenduda, kas olukord on tõepoolest selline, nagu enamik soomlasi arvab. Käisime Tallinna kesklinna toidupoodides ja vaatasime, kuidas teenindajad reageerivad kliendilt saadud negatiivsele tagasisidele. Ostsime säilivustähtaja ületanud tooteid ja viisime nad jälle poodi, et oma raha tagasi küsida. Vaatasime, kui lihtne oli tagasisidet anda, kuidas töötajad reageerisid ja kas nad pakkusid ka lahendusi. Lisaks pöörasime tähelepanu keeleoskusele.
    Suurtes kauplustes, nagu Prismas, oli kaebuse esitamine ja asjade tagastamine üsna lihtne, sest neil on selliste olukordade tarbeks oma teeninduslett. Nad teavad, mida teha, ja neil on sinu jaoks aega.
    Aga enamikus poodides peab klient tülitama teenindajat tema igapäevatöö ajal ning vahel ei oska töötaja kuidagi reageerida. Kliendile on see kaunis tüütu. Samas on soomlasel suhtlemine üsna lihtne, sest enamik teenindajaid oskab vähemalt pisut soome keelt või suudab sellest hoolimata olukorra lahendada. Kuigi töötajad polnud kõikides poodides sõbralikud ja naeratavad, tegid nad siiski oma tööd hästi ja me saime oma raha tagasi.
    Toidupoodidest hullem on teenindus aga vanalinna baarides ja restoranides, kus teenindajad ei kõhkle negatiivses olukorras oma tundeid näitamast. Soomlased leiavad, et teenindajal peaks kliendi suhtes alati säilima austus ja igasuguse negatiivse olukorraga tuleb toime tulla. Jäme ja ülbe teenindus tähendab klientide kaotust.
    Kuigi soomlased leiavad, et Eestis on klienditeeninduse tase kehvem kui Soomes, löövad erinevused pigem välja kultuuripärandis kui teenindusoskustes. Muidugi on loomulik, et teeninduskultuurid on erinevad, kuid ülbust teenindamisel ei õigusta miski. Eesti teenindajad peaksid ka meeles pidama, et just turistid toovad Tallinna kanti suure hulga raha.
    Samas peavad ka turistid olema mitmekultuurilises keskkonnas paindlikumad kui kodus ning teenindajaid austama. Kultuurierinevusi tuleb austada mõlemal poolel, isegi kui nad pole ühel nõul selles, kuidas probleemi lahendama peaks.
    Autor: Ekaterina Kaukiainen
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Suurpank langetas tehnoloogiahiiglaste hinnangut
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Naiste töötasu oli meestest 13,1 protsenti väiksem
Naiste brutotunnitasu oli eelmisel aastal 13,1% väiksem kui meestel, teatas statistikaamet. Sooline palgalõhe vähenes aastaga 4,6 protsendipunkti võrra.
Naiste brutotunnitasu oli eelmisel aastal 13,1% väiksem kui meestel, teatas statistikaamet. Sooline palgalõhe vähenes aastaga 4,6 protsendipunkti võrra.