Etiketi mõistmine tagab ohutuse

Jaana Pikalev 22. august 2006, 00:00

Koormarihmadel peavad töökaitse ja -ohutuse euronõuete kohaselt olema etiketid, mis selgitavad kasutajale nende õiget otstarvet.

Tõste- ja koormakinnitusvahendite tootmise ja edasimüümisega tegeleva Certex Eesti OÜ juhataja Erkki Lauri toonitas, et etiketil on kirjas tingimused, kuidas tarbija peab veose kinnitama.

"Kuna veose normidekohase kinnitamise eest vastutab ainult vedaja, siis kontrollitakse õnnetusjuhtumite puhul eelkõige koormarihmade etiketti," selgitas Laur ning nentis, et paraku on enamjaolt eksitud koormarihmade kasutamisviisiga.

OÜ Ancra Baltic müügidirektori Kalju Leima hinnangul juhtub 95% õnnetusi koormarihmade vale kasutamise tõttu.

Sageli ajab kasutajaid segadusse numbrite rohkus etiketil. Näiteks ei osata eristada kandmiskoormust katkemiskoormusest.

Kalju Leima väitel võib etiketil märgitud turvategur olla viiekordne, mis aga ei tähenda, et rihmadele peaks andma lubatust suuremat koormust. "Kui etiketil on märgitud turvateguriks viis ühele, tähendab see seda, et kinnitada võib ühetonnise veose, ent see puruneb viietonnise koormuse juures," selgitas Leima.

Etiketi lugemine on oluline ka koorma- ja tõsterihmade sarnasuse tõttu, sest see kinnitab, et koormarihmadega ei ole lubatud tõsta.

Tootjate esindajate sõnul kontrollib koormarihmade etikette liikluspolitsei. Eriti rangeks peab Kalju Leima Saksamaa vaatlusi. "Kardetakse mustal turul liikuvaid koormarihmasid, mille omadused ei vasta etiketil kirjasolevale," lausus Leima.

Lääne politseiprefektuuri korrakaitseosakonna preventsiooni- ja patrullitalituse vanemkonstaabel Mati Koppel, kinnitas, et kõikide veoste puhul, mis vajavad koormakinnitusrihma, kontrollitakse rihma olemasolu ja seisukorda, sealjuures vaadatakse nii seda, et rihmad oleks terved ja vastaksid nõuetele, kui ka seda, et neid kasutataks õigesti.

Samas märkis Koppel, et koormakinnitusrihmade valesti kasutamist esineb väga harva. "Rikkumistena võib välja tuua hoopis koormakinnitusrihmade puudumise või halva tehnilise seisukorra, näiteks kulumise või rebenemise," sõnas Koppel. "Üldine praktika näitab, et kui veostel on koormakinnitusrihm olemas, siis kasutatakse pigem suuremale koormusele mõeldud kinnitusrihma kui veosel tegelikult nõutav."

Samuti on märgatud, et inimesed püüavad nõudeid koormakinnitusrihmadele "ratsionaliseerida". Vanemkonstaabel Koppel tõi näitena juhused, kus kontrollitava veose kinnitamiseks on nõutav kahe rihma kasutamine, aga selle asemel kasutatakse hoopis ühte kinnitusrihma, mille näitajad vastavad kahe kinnitusrihma koormusele. See pole siiski lubatud.

Kõigi eelnimetatud rikkumiste eest on ette nähtud trahv kuni 3000 krooni.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing