Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Täna on viimane võimalus kaubelda Tallinki märkimisõigustega
Tallink korraldas Silja Line'i ostmiseks võetud laenu tagasimaksmiseks uute aktsiate müügi, millega loodetakse saada ligikaudu 1,54 miljardit krooni. Sellega seoses kanti igale Tallinki aktsionärile 14. augustiks kontole lisaks olemasolevatele aktsiatele ka märkimisõigused, iga viie aktsia kohta üks.
Märkimisõigus annab võimaluse aktsiaid vastavalt nende arvule praegusest turuhinnast veidi soodsamalt (55 krooniga) juurde osta.
Ostusoovi puudumisel on täna veel võimalik märkimisõigused ka müüa, seda küll keskmise aktsionäri jaoks suhteliselt tühise summa eest. Loomulikult saab märkimisõigusi Tallinki aktsiate omandamise eesmärgil täna viimast päeva ka osta.
Seega kaob alates homsest üks valikuvõimalus - märkimisõigustega kauplemine, küll aga saab nende olemasolul õigusi veel aktsiate märkimiseks kasutada. Märkimisõigused, mida ei ole Tallinki aktsiate märkimiseks enne pakkumisperioodi lõppu (28. august) kasutatud, tühistatakse automaatselt ilma rahalise kompensatsioonita.
Hansabank Marketsi maakleri Raido Lillemetsa sõnul on vahendajate teenustasude tõttu väikeste koguste korral märkimisõiguste müümine suhteliselt mõttetu.
Huvi uute aktsiate omandamise vastu tundub olevat nii institutsionaalsetel kui ka jaeinvestoritel.
"Viimastel päevadel on märkimisõigustega kauplemine aktiviseerunud," ütles Lillemets eile ja lisas, et ootab suuremat käivet ka täna. "Nagu Eesti inimesele kohane, ärkavad jaekliendid viimasel päeval," sõnas maakler.
Lillemetsa sõnul on institutsionaalsed investorid Tallinki vastu juba ka huvi üles näidanud. Seda tõestab ka asjaolu, et kindlalt on Tallinkil olemas juba 940 miljoni krooni eest aktsiaostjaid just suurinvestorite näol.
Tallink on kahtlemata äärmiselt huvitav investeerimisobjekt - mahukad investeeringud ja ambitsioonikas laienemine toob kaasa küll keskmisest rohkem riske, kuid samas võib strateegia õnnestumine ettevõtte aktsiat tulevikus tõhusalt üles vedada. Tehtud ühekordsed kulud jätavad muidugi selle perioodi kasumisse tugeva jälje ning mõjutavad seda ka edaspidi, kuid investeeringute äratasumise ja võlgade ning muude ressursside oskusliku juhtimise ja kontrollimise korral võib Tallink olla investorile märkimisväärne tuluallikas.
Riski ja tootlikkuse seotus on tuntav ka Tallinki puhul. Laevanduskontserni juht Enn Pant näib aga oma strateegiasse ja ettevõtte tulevikku uskuvat, sest ostis augustis nii ise kui Mersok OÜ kaudu juurde kokku 200 200 aktsiat.
"Tulevik ongi see, mida müüakse," lausus Lillemets, kes konkreetset huvi aktsiate märkimise vastu ei saanud korraldajafirma töötajana kommenteerida.
Uued aktsiad kantakse investorite kontodele 30. augustil ning nendega kauplemine algab Tallinna börsil järgmisel päeval. Uute aktsiatega hakatakse esialgu kauplema ka erineva lühinime all.
Tallink on laienemisplaani elluviimisega oma mõõtmeid märkimisväärselt suurendanud.
Võrreldes esmaemissiooniga on Tallinki kasv olnud tohutu, seda peamiselt tänu Silja ülevõtmisele, juurde on tulnud mitu uut liini, nagu Soome-Rootsi, Rootsi-Läti ning Soome-Saksa. Reisijate arv on aga vähemalt kahekordistunud, sest Silja ostuga lisandus eelmise majandusaasta andmetele toetudes senisele 3,2 miljonile veel 3,5 miljonit reisijat. Suurendatud on laevastikku, samuti kavatseb ettevõte sel aastal avada uue hotelli Tallinna lähedal ning lähiaastatel osta senisele 21 laevale lisaks veel kolm. Uued laevad võimaldavad pakkuda paremat teenindust ning vähendada kulusid ühe reisija kohta.
"Tegemist on sisuliselt uue firmaga, nüüdsed investorid ostavad palju mastaapsema ettevõtte aktsiaid," kommenteeris 14. augusti pressikonverentsil Tallinki tuntavat paisumist ettevõtte juhatuse liige Andres Hunt.