Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Gaasiga 25% odavam

    Seekord on vahe selles, et saime proovida Jeep Grand Cherokee HEMIt, millel on gaasiseade. Eelkõige pean nentima, et kartus suurest kraanist ja punasest balloonist kirjaga "??????" ei vastanud üldse tõele.
    Tegelikult oli balloon korralikult matiga kaetud ja istus tagaistme seljatoe taga. Oma kohalolekust andis ta aeg-ajalt kerge kolinaga märku, kuid see oli ka kõik.
    Suurt kraani ka ei leidnud. Oli hoopis poole tikutoosi suurune paneel, kus ballooni näidik näitas, kui palju veel gaasi on. Samuti näitas paneel, millist kütust masin parasjagu tarbib - kas bensiini või gaasi. Kogu kremplil oli vaid üks nupp, bensiinisöömise peale lülitamise sundlüliti.
    Auto kasutas käivitamisel bensiini ja kui ta oli piisavalt soojenenud või kui sõitma hakati, lülitus masin ise gaasi peale.
    Tagasi bensiinile lülitus süsteem samuti ise, aga alles siis, kui gaas otsas - ehk siis seismajätmiseks ei pea bensiini kasutama. Gaas sai mul otsa keset maanteed korralikul kiirusel. Ümberlülitus toimus ilma suurema draamata väikese nõksatuse taustal. Balloon tühi, ei hakanud auto enam gaasi peale ümberlülitust tegema.
    Gaasi kohta liigub mitmeid müüte. Esimene on see, et auto ei lähe üldse edasi ehk kaob kiirendus. Oma kogemusest võin kinnitada, et see on tõepoolest müüt, sest tõmbes vahet küll ei olnud.
    Teine müüt räägib sellest, et gaasiga pole odavam sõita, sest auto võtab gaasi rohkem.
    See mõte on n-ö pooltõde, sest gaasi ahmis suure 5,7 liitrise mootoriga maastur tõepoolest 100 km kohta rohkem kui bensiini.
    Olenemata sellest, et gaasi kulus ligi kolm liitrit rohkem, jäin rahaliselt ikkagi saja kilomeetri kohta üle neljakümne krooni plussi ja seda gaasi kasuks.
    Kasutan gaasiseadmega autot juba kolm kuud ning võin öelda, et üldjoontes olen asjaga rahul. Eriti rahul on muidugi minu rahakott. Rahulikul (90-110 km/h) maanteesõidul kulub mul keskmiselt 15-16 liitrit gaasi sajale kilomeetrile. Üks kilomeeter sõitu maksab gaasiga umbes 1,3-1,4 krooni. Seega oleks sama kallis sõita 10 liitrit bensiini sajale kilomeetrile võtva sõiduautoga, aga minu 3,9liitrine V8 mootoriga LandRover Discovery kaalub siiski kaks tonni ning tal on automaatkäigukast ja pidev nelivedu… päris mõnus.
    Viimaste päevade sündmused teevad mind siiski veidi ärevaks, miskipärast on bensiinihinna langedes gaasi hind tõusta otsustanud. Üldse tundub gaas siin koduvabariigis veidi kallivõitu - kui vanas Euroopas maksab liiter gaasi tavaliselt bensiiniliitrist poole vähem, siis siinmail on gaas bensiinist odavam vaid 40%, kui sedagi.
    Ainus, millega ma aga üldse rahul pole, on gaasitanklate arv. Tallinnas on neid hetkel vaid kolm tükki ning üks neist töötab suhteliselt tobedalt - selleks, et tankida, pead omama kliendikaarti! Kui kaarti pole, siis masin lihtsalt gaasi ei müü ja kõik. Aga noh, äkki Tartu firmade puhul ei sõltugi kasum läbimüügist. Samas pole asi sugugi lootusetu - ühe suure tanklaketi üks omanik rääkis hiljuti, et nemadki hakkavad juba õige pea ka gaasitanklate ketti arendama. Andke gaasi!
    Otsus paigaldada Jeep Grand Cherokee HEMI-le gaasiseade sündis selle aasta kevadel, kui kliendid tundsid huvi, kas sellise mootoriga džiip sõidaks ka gaasiga. Pärast põhjalikku kaalutlemist paigaldasime juulis Jeep Grand Cherokeele gaasiseadme. Üks põhjustest, miks gaasiseadme kasuks otsustasime, on säästlikkus - nimelt saastab gaasiseadmega mootor vähem loodust kui samaväärse kubatuuriga bensiinimootor. Gaasiseadet kasutades toodab auto 87% vähem kasvuhoonegaase.
    Teiseks argumendiks sai rahaline kokkuhoid: gaas maksab bensiinist ligi kaks korda vähem - 8,6 krooni. Samas on gaasikulu sarnane bensiinikulule, mis annab juba märkimisväärse kokkuhoiu, eriti neile, kellel on keskmisest suuremad läbisõidud.
    Gaasiseadme paigaldamisel oli olulisim nõue mootori võimsuse säilimine. HEMI mootor ei oleks enam tuttav HEMI, kui selle võimsus väheneks. Gaasiseadmega Grand Cherokee HEMI kiirendusomadused ja võimsus jäid pärast seadme paigaldamist samaks. Neljanda põlvkonna gaasiseade, mis on kasutusel Grand Cherokee HEMI-l, maksis pisut üle 20 000 krooni.
    Oleme praeguseks testinud gaasiseadmega Grand Cherokeed terve kuu ning oleme täiesti veendunud, et tegemist on soodsa ja kasuliku lahendusega, mis ei lähe võimsuse osas vähimalegi kompromissile.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Gaasitoru värvi alt kraabiti välja keelatud Vene osad. Leedu tülis vaadatakse ka Infortari firma poole
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.