Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Langevarjuga surfamine

    Parasailing'u puhul on nii õhku tõusmine kui maandumine sujuvad ning mõnusal kõrgusel saab hõljuda seni, kui soovi on - erinevalt tavalisest langevarjust püsib veovari õhus täpselt nii kaua, kui vedav sõiduk sobiva kiirusega liigub. Parasailing'u puhul kasutatakse sõitja lennutamiseks spetsiaalset langevarjulaadset kuplit, mis tõmmatakse kaatri või auto järel vastu tuult õhku nagu suur tuulelohe.
    Veovarjuga lendaja stardib maast või kaatri platvormilt ning tõuseb sõidutuulest tekkiva tõstejõu mõjul nii kõrgele, kui veoköis lubab.
    Kõrguse suurendamiseks tõstab veduk kiirust, aeglustades hakkab veovari langema. Tõstejõu tekitamisel mängib olulist osa ka tuul. Parasailing'u jaoks sobivad tuuled 1-5 m/s, kõvema tuule korral võib tekkida nii tugev tõstejõud, et vari ei taha enam alla tulla ja lendleb tuulelohena isegi siis, kui vedav sõiduk peatub või tagurpidi liigub.
    Enamasti veetakse parasailing'u varje vähemalt 600 kg kaaluvate ja üle 80 hj mootoriga kaatritega, kuid piisavalt avara platsi korral saab seda teha ka autoga. Kaatri platvormilt startimisel kasutatakse veoköie lahti- ja kokkukerimiseks vintsi, rannalt startimisel ja maandumisel on veoköis täies pikkuses lahti ning see nõuab kaatrijuhilt pisut suuremat kogemust. Kui ilm on väga vaikne, tuleb maapinnalt startijal sobiva tõusukiiruse saavutamiseks teha paar jooksusammu. Suuremate veovarjudega saab lennata ka kahekesi, olenevalt rakmete tüübist istutakse kõrvuti või teineteise taga.
    Tavaliselt kasutatakse parasailing'uks 80 meetri pikkust veoköit, mis võimaldab tõusta kuni 50 m kõrgusele. Paap Kõlar Eesti Seiklusturismi Assotsiatsioonist kinnitab, et on lennanud ka 400 m pikkuse veoköiega, kuid ei soovita siiski omal käel parasailing'uga katsetama hakata: "Kõrgused on päris suured ning varustust peab täpselt tundma. Eksimused lõpevad tõsiste tagajärgedega. Mõistlikum on seda teha kogenud instruktori ja järeleproovitud varustusega."
    Eriti ohtlikuks peab Kõlar veovarjuga auto järel lendamist, kuna sisemaal on tuuled tavaliselt turbulentsemad ja ohtlikumad kui mere kohal, lisaks võivad startimist ja maandumist takistada puud ja elektriliinid.
    Lennuhinnad kõiguvad kordades, üldine reegel proovijatele on, et Eestis on lendamine kallim kui riikides, kus hooaeg kestab terve aasta. Parasailing'u varustuse soetamine ei ole odav lõbu. Veovari, rakmed ning veoköis kokku maksavad vahemikus 25 000-40 000 krooni, lisaks on vaja piisava võimsusega kaatrit või maasturit.
    Autor: Jaano-Martin Ots
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Balticconnector läheb uuel nädalal taas tööle
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.