Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Neli päeva seaduskuulekust

    Esmaspäev, kell 17.00-19.00.
    Ärimaja-Järve-Järvevana tee-Veerenni-Magasini-Veerenni-Liivalaia-Pärnu mnt-Viru Väljak-Narva mnt-Smuuli tee-Peterburi mnt-Betooni.
    Alustan sõitu Ärimajast kohe pärast tööpäeva lõppu, ja "juba" 20 minutit hiljem seisan üpris nõutu näoga Järve Neste gaasitankla ees - tankida siin täna ei saa. Tuleb vist minna hoopis teise linna otsa Betooni tänavale.
    Järvevana tee on aga umbes. Kuna liikluseeskirjad kaotavad ummikutes mõtte ja kehtivuse ning asenduvad tugevama õigusega, siis pole siin mingit mõtet korralikku liiklejat etendada. Kannatlikud jäävad teatavasti ummikutes kannatajaks pooleks.
    Ühesõnaga, veel poolteist tundi hiljem olen eluga Betooni tänaval.
    Teisipäev, kell 14.30-17.00.
    Ärimaja-Pärnu mnt-Toompea-Toompuiestee-Põhja pst-Suur-Patarei-Väike-Patarei-Balti jaam-Rahvusraamatukogu-Laagri.
    Mind ehmatab üks liikluspolitseinik, kes keset ristmikku pargitud hõbedase Impreza rooli istununa äkiliselt kohalt rebib (mmm… 5 sekundit paigalt sajani…) ning suunatuld kasutamata liiklusvoolu sukeldub.
    Aga siis, Liivalaia-Pärnu mnt ristmikul foori tagant lahkudes, märkan ühtäkki tahavaatepeeglis tõmblevat meest tumerohelise Škoda roolis. Tõmbab järsult paremasse ritta, kuid kuna sealgi on üks alles kiirust koguv auto ees, tõmbab sama järsult kahe rea vahele, sealtki ta läbi ei mahu. Pärast Vineeri trammipeatuse juures lamavat politseinikku saan ümber reastuda ning sõge saab must mööduda. Ja mis ma näen - tumerohelise universaalkerega Škoda Octavia küljele on suurelt kirjutatud "Tallinna munitsipaalpolitsei"! Kuigi jään temast viaduktil 50ga sõites kõvasti maha, oleme Pärnu mnt-Tondi tn ristmikul foori taga jälle kõrvuti. Ei tea, kuhu tal küll nii kiire on - kas on kellelgi ehk muru niitmata või aiale koerasilt paigaldamata, mõtlen, kuni MuPo Kiisa tänavale pöörab.
    Vabaduse puiestee, värskelt pinnatud ning 30 märgid kenasti väljas. Sõidan ilmselgelt aeglaselt, liiklusvoolus püsimiseks oleks vaja vähemalt 60ga sõita, vaid üks Scorpioga sõitev noormees püsib mul miskipärast kannul. Ka Pärnusse teel olev liinibuss ei hakka mööda sõitma.
    Kolmapäev, kell 12.30-13.30.
    Ärimaja-Pärnu mnt-Viru väljak-Mere puiestee-Ahtri-reisisadam-Jõe-Kunderi-Majaka-Peterburi tee-Järvevana tee-Ehitajate tee-Paldiski mnt-Toompuiestee-Tõnismäe-Pärnu mnt.
    Sõidan katseks maksimaalse lubatud kiirusega vasakpoolses reas, Ehitajate teel möödub minust suurel kiirusel paremat sõidurida kasutades vanem sõiduauto, suur roheline kummipaat katusel. Masina esi- ja tagaklaasi kaunistab roheline vahtraleht. Võtan aeglasemasse ritta tagasi.
    Õhtul Tallinn-Tartu maanteel tahab meid mõrvata Maalehe värvides pisibuss, mis ootamatult "vastassuunavööndisse kaldus", ehk lihtlabaselt öeldes totras kohas totral ajal möödasõitu sooritas.
    Neljapäev, kell 8.10-8.40.
    Tallinn-Tartu maantee-Kose-Risti-Ülemiste ristmik-Järvevana tee-Ärimaja.
    Hommikune liiklus on, nagu ikka, veidi kaootiline.
    Kuivajõe ristmikust veidi Tallinna poole sõites jääb meile jalgu 90ga sõitev autokolonn, veidi aega sabas sõites selgub ka kolonni tekkepõhjus - keset kolonni kulgeb teiste autode vahel rõhutatud aeglusega politseivärvides pisike Vitara.
    Ühel hetkel saab aga närvilisematel juhtidel villand ning täpselt suurimat lubatud kiirust hoidvast politseiautost hakatakse ükshaaval mööda pressima. Politseinikul pole selle vastu midagi.
    On hull kindlasti. Suunatuli on juba kaotanud paljude jaoks oma olemuse. Politsei peaks olema ristmikel väljas, sest ei saa ju enam ristmikest üle - saba lõpp ei lõpeta sõitmist, kui kollane vilgub.
    Näiteks Aasias ja lähi-Venemaal on hullem, aga kui läheme siit üle lahe Helsingisse, kus on selline rahu, et… Sinna autoga sattudes ei tule pähegi, et peaks hakkama kihutama. Eks ta on ikka selline üldise kultuuri küsimus.
    Häirib vähene teedeehitusmaht, mis siin ikka. Tõsiselt, see ei ole nali, just see, et sa näed, et asi läheb perspektiivis hullemaks, et see linnavalitsus sisuliselt ei suuda selle probleemiga tegeleda. Raha läheb mälupulkade, linnaosa ajalehtede, Belgia esinduste peale, see mind häiribki. Kui asi läheks paremaks, siis kannataks seda halba olukorda, aga asi läheb aina hullemaks.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.