Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Autorendifirmadel suvel kliente kuhjaga
Autoregistrikeskuse viimastel andmetel vurab Eesti teedel üle poole miljoni sõidudki. Sinna sisse lähevad kõik iseliikuvad sõiduriistad, mida automüügifirmadest iga kuu teedele aina rohkem juurde tuleb, kasvatades nii müüjate käivet ja kasumit. Vaatamata uute autode lembusele ei ole autorendifirmad selle all kannatanud ning autoparkidest kaovad sõidukid nagu soojad saiad.
"Kindlasti ei ole alla käinud," vastas Hansapangale kuuluva Balti Autoliisingu ning Sixti kaubamärgi esindaja Andrus Paida küsimusele, kuidas rendituru seis on. "Eesti inimesed on hakanud autorendi mõttest aru saama ning võtavad auto kas või nädalavahetuseks. Mõni aeg tagasi ei julgenud keegi sellise sooviga meie poole pöörduda," ütles ta.
Paida tunnistas, et rohkem kui pool eelmise aasta l07 miljoni kroonisest käibest tuli autoliisingust. "Olukorda, et peaaegu kogu käive ja kasum hakkaks autorendist tulema, ma ei näe. Me pole ikkagi Saksamaa-suurune riik, kus ühel päeval võetakse ühest rendiputkast 720 autot välja. Meil läheb selleks paar kuud aega."
60st firma väljarenditavast autost oli reedel 57 väljas ning ülejäänud kolmel tellimus peal. "Samas autosid juurde osta ei tasu, sest kõrgperiood on ainult kolm kuud suvel," tunnistas Paida.
"80-90 protsenti on väljas," rääkis Rent A Cari kaubamärki haldava osaühingu ASAP juht ja omanik Marko Soon firma 30 auto kohta. Küsimusele, kas ei peaks hakkama autoliisingu pakkumise peale mõtlema, vastas mees, et autorent on piisavalt tasuv, et sellele alale jääda. Küll aga tunnistas Soon, et suveaeg hakkab läbi saama ning seega jääb ka kliente vähemaks.
Kaubamärkide Avis ning Budget all autosid rentiva osaühingu Ideal juht Mati Annus ütles, et tänavu oodatakse 17protsendist müügi kasvu, mis tähendaks 13 miljoni kroonist tulu. See on veidi alla poole firma selle aasta kasumist.
"Ütleme niimoodi, et väga hästi läks aastal 2004, pärast Euroopa Liiduga ühinemist. 2005 oli paigalseis ning 2006. aasta kasv on mõõdukas," märkis Annus ning lisas, et 170 autost on peaaegu kõik välja renditud.
Uurisin, kui palju erinevad autorendi hinnad Eesti ja teiste riikide vahel. Abiks võtsin ühe Eesti suurema rendifirma kodulehe, võrdluseks juurde Saksa, Soome, Läti hinnad.
Autoks valisin kõige odavama variandi, milleks pakuti Volkswagen Foxi, Opel Corsat, Hyundai Getzi ja Renault Cliot - kõik väikesed 1,2-1,3-liitrise mootoriga.
Selgus, et Eesti ja Läti puhul on hinnavahe peaaegu 700 krooni päevas ja seda viimase kasuks. Saksamaalt oleks auto saanud pea 200 krooni odavamalt, kuid Soomest hoopis poolsada krooni kallimalt.
Autor: Gert D. Hankewitz