Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ford kavatseb müüa osa luksusmarke ning liisinguüksuse
Jacques Nasser, kes oli Fordi juht aastatel 1999-2001, moodustas firma juurde Premier Automotive Groupi, kuhu kuulusid sellised Euroopa margid, nagu Jaguar, Land Rover ning Volvo. Viis aastat tagasi lasti Nasser Fordist lahti. Nüüd juhib ta investorite gruppi, kes on Fordile kuuluvatest luksusmarkidest huvitatud. Volvo sõiduautode üksust läbirääkimised väidetavalt ei puuduta, kirjutas Bloomberg.
Ka Ford on luksusmarkide müügist huvitatud: kui kaks aastat tagasi tuli Premieri grupist kolmandik Fordi automüügituludest, siis sel aastal ootab ta üksuselt kahjumit.
Kuigi klientidele autolaenu pakkuv üksus Ford Motor Credit on firmale raha sisse toonud, on ka selle kasum teises kvartalis kukkunud ning seetõttu otsib Ford võimalusi üksuse müügiks.
Kasumi kahanemise taga on Fordi krediidireitingute langetamine, mis on suurendanud laenukulusid. Standard & Poor's on andnud Ford Motor Creditile reitinguks B+, mis on investeerimiskõlblikust tasemest nelja astme võrra madalam.
Ford saaks poole liisinguüksuse müügist 6 miljardit dollarit, pakkus Fifth Third Asset Managementi fondihaldur Mirko Mikelic, kelle portfellis on muu hulgas ka Fordi aktsiaid.
Samas annaks Ford liisinguüksuse müügiga käest olulise konkurentsieelise nende autotootjate ees, kellel ei ole oma liisingukeskust. Seevastu üksust müümata jättes riskib Ford suuremate laenukuludega kui näiteks General Motorsil. Viimane müüb 51% oma finantseerimisüksusest GMAC ning S&P on lubanud tõsta pärast müügitehingu lõpetamist GMACi reitingu BB+ peale, mis on parem kui Ford Motor Crediti oma.
Fordi perekond, kes kontrollib 40% häältest aktsionäride koosolekul, on kaalunud ka võimalust firma börsilt ära viia ning teha Fordist piiratud omanikeringiga firma, vahendas USA Today. Praegu nähakse börsilt lahkumist siiski viimase võimalusena.
Viimased 11 aastat on Ford Ameerikas turuosa kaotanud. "Nad kaotavad Põhja-Ameerikas raha ning näevad suurt vaeva, et oma luksusmarke kasumlikuks teha," sõnas Standard & Poor'si analüütik Efraim Levy. Jaguari ning Land Roveri müük annaks Fordile rahasüsti ning aitaks vähendada kahjumit.
Fordi aktsia on viimase kuu ga siiski kosunud. Juulis tehtud põhjast on aktsia tõusnud 30%. Eile maksis Fordi aktsia USA aktsiaturu avanedes 8 dollarit.
Autor: Lauri Matsulevitsh