Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Euromiljardite jagamise ettepanekud koos

    "Ministeeriumides algab nüüd tehtud ettepanekute põhjal rakenduskavade täiendamine, sealjuures võetakse lisaks partnerite ettepanekutele arvesse ka Euroopa Komisjoni esmast tagasisidet rakenduskavade kohta," ütles rahandusministeeriumi riigieelarve osakonna arengutalituse peaspetsialist Siim Sikkut.
    Üheks enim kommenteerituks osutus ettevõtluse, infoühiskonna, transpordi ja energeetika infrastruktuuri arendamise rakenduskava, mis sai ettepanekuid ja kommentaare 26 organisatsioonilt ja isikult. Rakenduskava maht on 16,8 miljardit krooni, millest 5,6 läheb otse ettevõtlusele.
    Täiendatud rakenduskavad on plaanis esitada valitsuskabinetile aruteluks oktoobris, siis avalikustatakse rahandusministeeriumi koduleheküljel koos täiendatud eelnõudega ka partneritelt laekunud kommentaarid ja ministeeriumide vastused neile. Valitsuse siht on esitada rakenduskavad ametlikult Euroopa Komisjonile 2006. aasta lõpuks.
    Aastatel 2007-2013 Eestile eraldatava 53,2 miljardi krooni struktuurivahendite jagamise neli rakenduskava koostavad rahandusministeeriumi koordineerimise all haridus- ja teadusministeerium, keskkonnaministeerium ning majandus- ja kommunikatsiooniministeerium. Rakenduskavas tuuakse välja prioriteetsed suunad ja nendele eraldatud toetusraha.
    Ettevõtjate esindajate arvates toetavad rakenduskavad liiga vähe tootlikkuse kasvu uute tehnoloogiate kaudu, millele kulutatakse vaid 60 miljonit krooni, kuigi see on tööjõupuuduse käes vaevleva Eesti üks tähtsamaid lahendamist vajavaid küsimusi.
    Eesti Väike- ja Keskmiste Ettevõtjate Assotsiatsiooni (EVEA) asepresident Marina Kaas polnud rahul, et kava koostajad kavatsevad suunata ettevõtluse sildi all lõviosa toetustest teadusasutustele. "Finantskava proportsioonide paigast olemisest kõneleb näiteks 1,4 miljardi krooni broneerimine meetmele "Koostöö ettevõtete ja teadus- ning haridusasutuste vahel ja tehnoloogiasiire", samas kui ettevõtete tehnoloogiliseks moderniseerimise toetusele on kavas kulutada kõigest 60 miljonit krooni aastas," tõi ta näite.
    Sama meelt oli Eesti Tööandjate Keskliidu juhataja Tarmo Kriis, kes lisaks taotleb ettevõtluse arendamiseks ette nähtud struktuurifondide vahendite suurendamist 1,3 miljardilt 2 miljardile kroonile. "Kui Eesti riik arvab, et kvaliteetse hüppe saavutamiseks tööstuse tootlikkuse tõstmisel piisab 60 miljonist kroonist aastas, siis ta eksib. Selle eest saab toetust vaid käputäis väikeettevõtteid, kelle panus teadmismahukasse tootmisesse pole ilmselt eriti märkimisväärne," rääkis Kriis.
    Kaasi hinnangul vajab toetussummade muutmine poliitilist kokkulepet valitsuse tasandil, kõik ettevõtjate organisatsioonid on tema sõnul selles küsimuses ühel arvamusel. "Kahjuks ei tee valitsus sellest arvamusest eriti välja või on teadlaste lobitöö oluliselt tugevam ettevõtjate omast," lisas ta.
    "Peame oluliseks, et teadus- ja arendustegevuse rahad oleksid kättesaadavad ka innovaatilistele ettevõtetele ja n-ö era-era koostööle, mitte ainult era- ja avaliku sektori koostööle," lisas Eesti Kaubandus-Tööstuskoja peadirektor Siim Raie
    "Lühidalt öeldes on meie hinnang: õiged suunad - valed proportsioonid," tõdes Raie, kelle sõnul on kavad paljusõnalised ja pikad.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.