Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Söeterminali avamine venis aasta

    Söeterminali territooriumil toimunud infopäev tõi kokku kümneid inimesi - nii äripartnereid Tallinna Sadamast ja Eesti Raudteest kui ka tolmuprobleemide käes vaevelnud kohalikke elanikke ja keskkonnaspetsialiste.
    "Oleme justkui avamas söeterminali, mis on olnud töös juba peaaegu aasta," ütles ürituse mõtte välja Tallinna Sadama juhatuse esimees Ain Kaljurand, kelle sõnul on see sadama suuremaid projekte, mis viis arengu Muuga sadama idaossa. Sadam on koos Coal Terminaliga investeerinud projekti ligikaudu 1,5 miljardit krooni, alguses olnud probleeme pidas Kaljurand kasvuraskusteks.
    "Praeguseks oleme ümber laadinud 3,5 miljonit tonni sütt," kirjeldas söeterminali omanikfirma Coal Terminal ASi juhatuse liige Jelena Põder tehtut ning lisas, et lähiajal on neil plaanis investeerida raudteeharu laiendusse 40 miljonit krooni, mis suurendab terminali läbilaskevõimet kuni 5,5 miljoni tonnini aastas. Põder selgitas, et neil on sõlmitud viieaastane garanteeritud mahuga leping Krutrade AGga, mis kevadel omandas 45 protsenti ettevõttest.
    Venemaalt liigub süsi ligi 4500 kilomeetrit Muuga sadamasse ja sealt edasi Euroopasse. "Me ei osta ega müü, vaid toome söe Narvast Muuga sadamasse ja laadime ümber," selgitas Põder.
    Ettevõtte tegevjuhi Igor Fadini kinnitusel söeterminalil laevade laadimiskiiruse ja teenindavate laevade tonnaaži poolest Läänemere ääres võrdväärseid konkurente ei ole. Terminal suudab laevu laadida kiirusel 2000 tonni tunnis.
    Oma partnerit kiitis ka Eesti Raudtee juhatuse liige Raivo Vare, öeldes, et tegemist on läbimurdega Eesti transiidis ajal, mil naftasektori võimalused on ammendumas. "Transiidi mõttes on söe ja nafta erinevus vaid selles, et üks on tahke," rõõmustas Vare kaubavoogude jätkumise üle.
    Keskkonnaspetsialistid sõna ei võtnud, kuid nentisid, et tegelik katseaeg saabub sügisel ja talvel, mil selgub, kas seadmed ka tegelikult töötavad.
    "Kõik on ilus ja kena," tunnustas kohalik elanik Jaak Tamtik tehtut ja ütles, et viimati jõudis tolm nendeni juulis. Ta ütles, et on püstitatud küll monitooringujaam, kuid selle tulemusi keegi ei analüüsi.
    Mullu juuli lõpus tegevus- ja saasteloata tööd alustanud söeterminali peale hakkasid möödunud sügisel saabuma kaebused Jõelähtme külade elanikelt, kelle vara kattus musta tolmuga. Selle aasta mais parandas söeterminal niisutussüsteeme ja investeeris täiendavalt keskkonnakaitsesse. "See objekt siin on Jõelähtme vallale olnud suur probleem," ütles ka vallavanem Andrus Umboja, kuid lisas, et kevadest on koostöö terminaliga muutunud konstruktiivsemaks ning terminal on täitnud kõik valla nõudmised.
    Samas on sellest ajast üleval ka kriminaalasi, mis peaks lähiajal jõudma kohtusse.
    ASi Coal Terminal suuromanikud on Transgroup Invest ja Austria firma Krutrade AG. Transgroup Invest kuulub omakorda Loksalt pärit 29aastasele Maksim Liksutovile ja 39aastasele Sergei Glinkale.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
USA aktsiaturgu suunasid esimese kvartali tulemused: Tesla tõusis, Meta langes
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.