Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Volkswagen ostab edasimüüjaid üles
Automotive News Europe'i andmetel ostab Volkswagen oma suurimal turul Saksamaal üles edasimüüjaid.
Möödunud kuudel on autotootja ostnud ära Eduard-Winter Groupi Berliinis ja Glöckler Groupi Frankfurdis. Volkswagen on ostnud ka 49protsendilise osaluse Münchenis asuvas Mahagis ja 51protsendilise osaluse Stuttgardis asuvas Hahn+Lang Grupis.
Volkswageni sõnul on see kõik tehtud selleks, et kindlustada oma positsiooni suurlinnade turgudel.
Volkswageni inimene on Automotive News Europe'ile öelnud, et autotootja pidi need investeeringud tegema, sest edasimüüjatel polnud raha või nad lihtsalt keeldusid autofirma poolt tehtud ettekirjutusi täitmast. Sellist taktikat kasutab Volkswagen küll vaid Saksamaal.
Autoturu analüütik Philipp Rosengarten on öelnud, et võitlus Saksamaa autoturul tootjate vahel on läinud julmaks ja sellel turul mittetegija olemine oleks Volkswageni edule hävitav.
Rosengarteni sõnul on suurlinnade turgudel edasimüüjate omavaheline kemplemine üsna suur ja see võib hakata kasumit mõjutama.
Kui autofirma suudaks seda võitlust kontrollida, oleks ta kindlasti paremas vormis ja kui edasimüüjad on õigesti juhitud, võivad nad olla üsna suureks tuluallikaks.
Analüütikud on öelnud, et edasimüüjate omandamisega tahab Volkswagen muuta seda, kuidas nende uusi autosid müüakse.
Nimelt võtavad selle margi ostjad lisavarustust keskmiselt kümne protsendi ulatuses kogu auto hinnast, samas Mini ostjad lisavad autole ligi kolmekümne protsendi ulatuses lisavarustust.
See on aga suur kasumiteenimise allikas.