Enimex kolib lennukid Moldovasse

Airi Ilisson 04. september 2006, 00:00

Lennuameti peadirektor Koit Kaskel kinnitas, et Enimex viis registrist välja kaks lennukit ning on esitanud ka kolmanda An-72-100 väljaregistreerimise taotluse. "Oleme etapis, kus nõuame taotluse esitajalt täiendavaid dokumente," rääkis Kaskel.

"Meie vaatevinklist on see hea lahendus, sest An-tüüpi lennukid ei saa nagunii Eesti registris olles kommertslende teha. Kui nad soovivad oma lennukid mujale registreerida, siis on neil selleks vabad käed. Põhiliselt tegid nad oma lennud nagunii väljaspool Euroopa Liitu," kommenteeris Kaskel.

Enimexi tegevdirektor Andrei Kislõi ütles, et Enimex on Eesti riigis väga pettunud ja kavatseb ettevõtte paberimajanduse Eestist välja viia. Hinnanguliselt jääb tema sõnul Eesti riigil tulevikus aastas saamata Enimexilt 13-15 miljonit krooni maksutulu, mis sellest, et lennukite sõidutrajektoorid jäävad samaks ja nad hakkavad sarnaselt senisega peatuma Eestis.

"Ma ei taha seda kuidagi kommenteerida, sest mul lihtsalt ei jätku sõnu," lausus Kislõi. "Meid tõrjutakse riigist välja, äri pole võimalik teha ja 400 inimest on sundpuhkusel. Lennuamet loobib meile igal võimalikul viisil kaikaid kodaratesse ja majandusministeerium laiutab kõrvalt vaid abitult käsi," rääkis ta.

Kislõi tõi näiteks 18. juulil Inglismaalt saabunud British Aerospace'i rendilennuki, millele lennuamet pole siiani väljastanud lennukõlblikkuse sertifikaati, vaid nõuab täiendavaid dokumente. "Nendele ei sobi miski," sõnas ta. "Isegi kui tahame lennukit riigist välja registreerida, pole nad sellega nõus ja töötavad vastu. Nendega on aina nokk kinni ja saba lahti."

Kaskeli sõnul on kolmanda lennuki puhul täiendavaid dokumente vaja mitte sellepärast, et omanikuks on USA firma, vaid et omaniku tahe ei ilmne selgelt Enimexi esitatud volitustest.

Praegu on lennuametil ja Enimexil pooleli mitu kohtuasja. Augustis seljatas lennuamet ettevõtte kolm korda järjest.

Samuti Eesti riigi kehvadele seadustele viidanud Tallink Grupp viis möödunud nädalal kruiisilaeva Regina Baltica Läti lipu alla.

Riia-Stockholmi liinil tegutsev laev kustutati Eesti veeteede ameti laevapereta prahitud laevade registrist ja kanti Läti registrisse.

Tallink Grupi hinnangul tuleb Regina Baltical töötava Eesti ja Läti segameeskonna baasil aastane kokkuhoid Tallinkile hinnanguliselt 2 miljonit krooni ning Läti meremeeste kättesaadav töötasu suureneb ligikaudu 2,5 miljoni krooni võrra aastas. Kavas on laeval töötavate lätlaste osakaalu suurendada.

"Läti seadused on Läti lipu all opereerivate laevade meremeestele ja laevafirmadele soosivamad ning majanduslikult kasulikumad. Põhiline erinevus võrreldes Eestiga on Lätis antav riigi toetus Läti meremeeste palkadelt makstava sotsiaalmaksu ning tulumaksu osas," põhjendas ettevõte.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing