Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ohtlike veoste keeld lõpetaks Alexela Terminali töö
Alexela Terminal töötleb Paldiski Lõunasadamas bensiini ja gaasi ning transpordib neid läbi Tallinna.
Tallinn sai julgustust Tallinna Sadama uuringust alternatiivsete raudteetrasside ehitamise võimaluste kohta. Linnavalitsus leidis, et uue raudtee ehitamine võtab liiga kaua aega. Abilinnapea Taavi Aas ei soovinud eile linnavalitsuse plaane ja võimalikke kompensatsioone täpsustada, mainides vaid, et vedude keelamine läheb täna volikokku arutamisele.
Alexela üks omanikke Heiti Hääl arvestas, et nende Paldiskis asuva terminali sulgemine maksab umbes kolm miljardit krooni, sest peale maksumusele tuleb kompenseerida ka saamata jääv kasum. Alexela omanikud on investeerinud terminali rajamisse ligi 1,1 miljardit krooni. Kompensatsioonile oleks õigus ka Eesti Raudteel ja Tallinna Sadamal.
"Usun, et kõigile õiglaste hüvitiste maksmine läheb kokkuvõttes kallimaks maksma kui linnast möödamineva raudtee ehitamine," nentis Hääl.
Hääl ütles, et Tallinna juhid ei adu, millist ohtu need veod endast kujutavad või ei kujuta. "Seda ohtu oleks võimalik vähendada. Küsimus on ka selles, mida vedada ja mida mitte vedada, kuid see kõik on meil seadusega reguleeritud."
Majandusministeeriumi juristide hinnangul ei saa Tallinna linnavalitsus keelata ohtlike raudteeveoste vedu läbi kesklinna. "Raudteeseadus ei lase selliseid keelde teha," vahendas ministeeriumi pressiesindaja. "Linnavalitsusel peaksid olema näiteks tõendid mingite normide rikkumise kohta. Praegused veod on täiesti seaduslikud."
Autor: Kaisa Tahlfeld