Kolmapäev 18. jaanuar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

EPL: Lasnamäe tramm viib Maardusse

Mariliis Pinn 11. september 2006, 11:09

Lasnamäele kavandatavat poole miljardi kroonist trammiliini on plaanis pikendada Viimsisse ja Maardusse.

ETP Grupp uuris Maardu linnavalitsuse tellimusel võimalust pikendada Lasnamäele plaanitavat trammiliini kümne kilomeetri kaugusele Kallaverre, kirjutab Eesti Päevaleht.

Kavandatud liini ehituse maksumuseks kujuneks praeguste hindade järgi umbes pool miljardit krooni, sama palju kuluks veeremi soetamiseks. Kui Tallinna trammi keskmine liikumiskiirus on koos seisakutega 14–15 kilomeetrit tunnis, siis linnast väljas võiks see küündida 30 kilomeetrini tunnis.

ETP Grupi territoriaalosakonna inseneri-konsultandi Reedik Võrno sõnul on kõige loogilisem pikendada trammiliini Laagna teelt, kasutades olemasolevat, 15 aastat kiirtrammi oodanud tunnelikarpi, ja viia tramm tulevase Rahu tee alt läbi. 'Tundub, et üle Pirita jõe tuleb paratamatult ehitada sild, aga seal on jõe kaitsetsoon,' ütles Võrno.

Et Tallinn ja Maardu puutuvad kokku vaid ühes kohas, tuleb trammiliin viia läbi Jõelähtme valla. 'Sai pakutud, et tramm tuleks Iru külla – see neile muidugi meeldis,' ütles Võrno.

Jõelähtme valla soovi viia trammikoridor mööda eraomanike maadest võib Võrno sõnul mõista, kuid see teeks ligi kahekilomeetrise ringi. 'See paneks projekti maksumusele 100 miljonit krooni otsa,' ütles Võrno.

Kuna Viimsi soovib saada trammi Pärnamäe tee kaudu ka poolsaarele, kaalub ETP Grupp kompromisslahendust: trammitee hargneks nii Maardusse kui ka Pärnamäe teele. Edasi kulgeks kavandatav trammikoridor Altmetsa tee kõrval Muuga aedlinnast mööda ning suunduks Kallaverre.

Maardu linnasekretäri Tiit Beereni sõnul telliti trammikoridori visioon linna kasvu silmas pidades 15 aasta perspektiiviga. 'Meil on 16 500 elanikku ja nende arv kasvab. Trammi tulek on hetkel küll ainult idee,' ütles Beeren.

Jõelähtme vallavanem Andrus Umboja leidis, et trammiliini rajamine on valla jaoks väga meeldiv tulevikuprojekt. 'Iru külas elab praegu 700 inimest, kuid nende arv kasvab tuhandeni. Trammiliin annaks võimaluse parandada ka vallasisest ühistransporti,' ütles Umboja.

Viimsi valla peaarhitekti Haldo Oravase sõnul tuleb kauge tuleviku peale mõelda sama palju kui lähituleviku peale. 'Viimsist tipptunnil linna tööle või linnast koju saada on probleem,' nentis ta. 'Kui tramm peaks kunagi Pirita kaudu ka läänerannikult tulema, võiks tee ringiks ühendada.'

Maardu suund perspektiivikaim

•• Tehnikaülikooli teedeinstituudi lektori Tiit Metsvahi sõnul on Maardu trammiliini majanduslikust tasuvusest praegu veel vara rääkida. 'Kindlasti tuleb võimalusi uurida. Perspektiivikaim tundub olevat Maardu suund. Edasi siis Jüri, kuna niikuinii on plaan teha trammitee lennujaamani. Ja kui sinna, siis miks mitte edasi,' leidis Metsvahi.

•• Järgmiseks tasub asjatundja sõnul mõelda Pirita ja Viimsi suunale. 'Pärnu maantee suunal on elektrirong olemas. Üks idee on olnud selle asendamine trammiga, aga see on natuke kahtlane. Ma ei pea päris õigeks ühe sõiduvõimaluse kaotamist,' ütles Metsvahi. Ka Harku ja Tabasalu poole trammiliini rajamise mõtet ei tasuks teedeinstituudi lektori hinnangul päriselt maha matta.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing