Eestlane kulutab keskmiselt 325 krooni aastas mahla peale

Mariliis Pinn 11. september 2006, 12:40

Turu-uuringute ASi andmetel ostab 38% Eesti elanikest iganädalaselt täismahla, samas 36% vastajatest ei osta mitte kunagi mahla.

'Keskmine eestlane ostab 22,4 liitrit mahla aastas, samas soomlane ostab 30 liitrit,' ütleb Sirje Potisepp, Eesti Toiduainetööstuse Liidu juht.

Uuringust selgus, et keskmisest rohkem joovad mahla 20-39 aastased, kelle sissetulek on üle 6000 krooni kuus. Peamiseks ostumotiiviks on mahla naturaalsus, vitamiinirikkus ja kasulikkus tervisele.

Hommikusöögi juurde joob täismahla 15% vastanutest. Nendest enamus põhjendab oma harjumust sellega, et täismahl on naturaalne ja kasulik. 43% käsitlevad hommikust mahlajoomist kui investeeringut oma tervisesse ning 39% arvab, et mahla juua on lihtne – on kapis olemas ja pole vaja eraldi valmistada.

Uuringu tellija, Eesti Toiduainetööstuse Liidu juhi Sirje Potisepa sõnul tuli küsitluse käigus välja mitmeid huvitavaid aspekte selle kohta, mis võiks eestimaalaste hommikusele mahlatarbimisele kaasa aidata. 'Näiteks noorte puhul selgus, et mahlatarbimisele aitaks kaasa konkreetne teadmine, miks mahl on tervisele kasulik,' ütles Potisepp.

Potiseppa sõnul on algava mahlakampaania eesmärk tõsta mahla tarbimist. 'Kui me 5 aasta jooksul suudame 50% mahlatarbimist tõsta siis me oleksime juba Euroopa Liidus tublid mahlajoojad,' lisas ta.

Eestimaalaste mahla tarbimisharjumusi käsitleva uuringu viis läbi erapooletu uuringufirma Turu-uuringute AS. Vastajateks oli 1012 esinduslikult valitud Eestimaa elanikku vanuses 15-74.

Täismahl on naturaalne mahl on ka 100%-line mahl, mis on valmistatud kontsentreeritud mahlast ja mida müüakse kartongpakendis. Tarbija tunneb mahla ära etiketi järgi, kus on kirjas, et toode on valmistatud 100% mahlast ning mahlale ei ole lisatud suhkrut.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing