Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Felicitalia - kommerts ja kultuur käsikäes
Itaalias keerleb elu toidu ümber, nii ka siin, kuigi Felicitalia tahab olla palju enamat kui ainult söögikoht. Siin on lisaks kohvik-veinibaarile ka gurmeepood, trendirõivaste kauplus ja turismibüroo ning korraldatakse Itaaliaga seotud üritusi.
Itaalia elustiilikeskuse idee autor ja initsiaator on keskuse juhataja Antonio Manno, keskusega on seotud mitme valdkonna ärimehi põhiliselt Lõuna-Itaaliast.
Tallinna keskus on mõeldud pilootprojektiks suuremale algusele: kui siinne Felicitalia on edukas, kavatsetakse samalaadseid keskusi luua Venemaa suuremates linnades ja mujal Euroopas.
Felicitalia kohvik-veinibaaril on ehtne Sitsiilia päritolu kokk Giovanni, kes viib kolmapäevaõhtuti siinsamas läbi ka kokanduskursusi, kus valmistatakse tüüpilisi itaalia toite. Õhtu lõpuks süüakse kõik koos ära.
Kõik ained, mida Giovanni kursustel söögitegemiseks kasutab, on ka kohapeal müügil. Lisaks saab singi-juustuletist kaasa osta ehtsat Itaalia toodangut, mis on valminud enamasti väikeettevõtetes.
Itaalia juustude valik on suurem kui kusagil mujal Eestis: Gorgonzola, Pecorino, Grana Padano, mozzarella, Parmigiano Reggiano, kui nimetada ainult üksikuid.
On ka prosciutto'd, salaamid, kvaliteetsed pastad ja õlid ning ilusad koduse näoga konservid - tomatid, seened, sibulad, küüslaugud, pesto'd, lisaks mitmesugused maitseained. Hinnad on itaaliapärased, see tähendab tükk maad kõrgemad kui meie tavalistes toidupoodides, kuid stiil teatavasti maksabki rohkem.
Samuti müüakse Itaalia veine, needki pärinevad põhiliselt Lõuna-Itaaliast. Valik on suur ja siin leidub selliseid veine, mida teistest poodidest ei leia. On ka grappat ja limoncella't - sidrunilikööri, millega itaallased tavatsevad õhtusööki lõpetada.
Itaalia elustiili tutvustades lisanduvad toidule mitmesugused üritused: peoõhtud, moešõud, teatrietendused, Itaalia kultuuri õhtud.
Felicitalia moešõudel esitletakse riideid ja aksessuaare, mis elustiilikeskuse butiigis müügil on. Siinsed kaubamärgid pole rahvusvaheliselt tuntud, kuid on turundusjuhi Marian Pariisi sõnul Itaalias väga populaarsed: lipsud Cravatta San Leuciolt, moeriided Angel & Devililt, Compagnia Italialt, püütoninahksed kotid ja vööd Appelilt jm.
Cravatta San Leucio lipsud on erilised, need valmistatakse vastavalt kliendi soovile - ise saab valida, mis värvi siidist, kui pikk, milliste vääriskividega ja kui palju neid kive peab olema.
Augustikuus alustas Felicitalias ka reisikeskus. Koostöös Itaalia kohalike turismifirmadega on kokku pandud mõned reisipaketid, mis üritavad pakkuda midagi enamat kui ainult rannapuhkust - veinimõisate ja farmide külastused, spaad, veesport. Enamasti on tegemist individuaalpakettidega, kus kohalesõit jääb kliendi enda mureks.
15. septembril algusega kell 18 jätkatakse Felicitalias aperitivo Italiano'ga - see on Itaalias levinud komme tööpäeva lõpus kohvikust või baarist natukeseks läbi astuda, võtta söögiisu tõstmiseks veini ja suupistet, kohtuda sõpradega ja lõõgastuda. Taustaks on seekord elav muusika ansamblilt Wetters.