Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uus määrus lubab rohkem hüvitada
Juuli lõpus jõustus vabariigi valitsuse määrus nr 164 "Isikliku sõiduauto teenistus-, töö- ja ametisõitudeks kasutamise kulude hüvitise maksmise tingimused ja piirmäärad," mis tõi endaga kaasa mõningaid olulisi muudatusi maksuvaba autokompensatsiooni väljamaksmisel.
Esimese olulise muudatusena on tehtud see, et hüvitada saab töötaja või juhatuse liikme kasutuses oleva sõiduauto kasutamist töösõitudeks.
Siinkohal on EPC Finance OÜ juhatuse liikme Raido Valdre sõnul oluliseks punktiks see, et enam ei pea sõiduk olema töötaja või juhatuse liikme omandis või liisingulepingu alusel kasutusel, vaid sõiduk võib olla ükstapuha kelle teise oma.
Tõsiselt on piiratud arvestust ehk sõidupäevikut pidamata 1000kroonise hüvitise maksmist.
Nüüd on Valdre sõnul eriti oluliseks muutunud sõidupäevikute pidamine. Sõidupäevikute pidamiseks on loodud ka majandustarkvarasid, mis teevad sõitude märkimised märksa lihtsamaks.
Üheks selliseks on DABE Solutionsi loodud sõidupäevik. DABE Solutionsi müügijuhi Silver Lausi sõnul on nende tarkvara turl juba poolteist aastat ja firmade seas ka üsna populaarne.
DABE sõidupäevik on tasuta saadaval kuni kahele autole, edasi tuleb juba maksma hakata.
Pean vabariigi valitsuse 2006. a 14. juuli määrusega nr 164 kehtestatud muudatusi isikliku sõiduauto teenistus, töö- ja ametisõitudeks kasutamise kulude hüvitise maksmise tingimustes üldjoontes pigem positiivseteks.
Isikliku sõiduauto mõiste laiendamisega tekkis võimalus hüvitise saamiseks ka isikutel, kes kasutavad elukaaslase, sõbra, tuttava või üüriautot.
Puudega isikutele täiendava hüvitise puhul peab küll märkima, et hüvitise puhul jääb kehtima maksuvaba piirmäär kuni 2000 krooni.
See paneb need puudega inimesed, kes ameti- või töösõitude eest hüvitist juba saavad teiste puudega inimestega ebavõrdsesse olukorda. Seda seepärast, et maksuvabalt neile enam elu- ja töökoha vahelisi sõite hüvitada ei saa. 1000kroonise hüvitise nn "ühe tööandja piirang" seab eelkõige löögi alla inimesed, kes töötavad mitmes ettevõttes, organisatsioonis või kuuluvad nende juhatusse. Siin on aga abiks sõidupäeviku pidamine, mis piirangule ei allu.
Eelpool nimetatud piirang ning hüvitise tööandja poolne deklareerimine ilmselt veidi piirab olukordi, kus isikliku sõiduauto kasutamise hüvitusel ei olnud midagi pistmist isikliku sõiduauto kasutamisega.
Seda sellepärast, et arvatavasti leidis sõiduauto kasutamise hüvitus laialdast kasutamist täiendava maksuvabastusena töötajale töötasu väljamaksmisel.