Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ivo Nikkolo ostnud Baltika sihib kohta Euroopa suurfirmade seas
"Sisenemise uue märgiga naiste premium-moeturule võttsime oma plaani juba eelmise aasta lõpus, kuna leidsime, et selles sektoris võiksime jätkata selle ärimudeli arendamist, mille poolest Baltika teistest erineb ja ka edukas on," kommenteeris moekaubamärgi Ivo Nikkolo ostu Baltika juht Meelis Milder.
Omanimelise brändi looja Ivo Nikkolo ütles, et ta on otsinud võimalusi välisturgudele minemiseks, kuid ressursid ei ole olnud piisavalt suured. "Läks nii, et leidsime partneri samast enda kõrvalt," ütles Nikkolo, kes Baltikas hakkab pidama konsultandiametit.
Järgmise aasta lõpuks kavatseb Baltika avada Baltimaades kuus uut Ivo Nikkolo poodi ja suurendada brändi müügipinda neli ja pool korda. Ivo Nikkolo käive on plaanis aastaga peaaegu kahekordistada ja viia see 45 miljoni kroonini.
Ivo Nikkologa tehtud tehingu maksumust Baltika juht avaldama ei soostunud, öeldes lihtsalt: "Mõlemad pooled jäid rahule."
Kuigi ostetud brändiga on Baltikal suured plaanid, on kogu kontserni plaanid veelgi suuremad.
"Peamine eesmärk on saada n-ö rahvusvaheliselt suureks. Eesti mõistes me muidugi oleme juba rahvusvaheline ettevõte, aga meie sellega veel ei rahuldu," ütles Milder.
Praegused turud hakkavad arenevale firmale juba kitsaks jääma, seepärast on Baltika juhid suunanud pilgu uute turgude suunas.
"Lähitulevikus on meil plaanis minna kahele uuele turule, vaatluse all on Balkani piirkond, Ungari. Ka Kasahstan," sõnas Milder.
Aktsionäridele peaks meeldima nii uue brändi ostmine kui ka firma edasised plaanid. Lähiaastatel tahetakse ka tempokat uute poodide avamist jätkata.
"Kõik, mis teeme, teeme aktsionäridele," ütles Milder ja lisas, et kokkuvõttes on ka Ivo Nikkolo ostmise otsus aktsionäridele väga kasulik.
Autor omab Baltika aktsiaid.
Baltika vahetusvõlakirjade omanikud saavad firma aktsiaid märkida turuhinnast kaheksa korda odavamalt.
2004. aasta lõpus välja lastud Baltika D-vahetusvõlakirjad olid mõeldud juhtkonna motiveerimiseks.
82 400 D-vahetusvõlakirja omanikku on avaldanud soovi võlakirjad aktsiateks vahetada. Selleks emiteerib Baltika 82 400 uut aktsiat. Seega saavad optsiooniomanikud eilset aktsia hinda arvestades kokku 16,8 miljonit krooni. Baltika aktsiate arv suureneb pärast emissiooni 1,3 protsenti.