Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mercedes tõi välja Sprinteri
Kuigi Mercedes-Benz on tuntud eelkõige oma luksuslike sõiduautode poolest, võib hoopis Sprinterist kui mugavast tarbesõidukist kujuneda edasimüüjate jaoks kõige parem käibeartikkel. Sellisele tõdemusele jõudsin pärast proovisõitu uue Sprinteriga.
Arvestades tänast tööandja jaoks rasket aega vajalike inimeste leidmisel ning hoidmisel, peaksid firmad, kes soovivad, et nende rooli keeravad kolleegid ka lähitulevikus firmas jätkaksid, valima mugava varustusega kaubiku.
Et testipäev oli palav, leian, et autotootjatel oleks ka tarbesõidukite puhul aeg jõuda sinnamaani, kus iseenesest mõistetavalt on põhivarustuses vähemalt konditsioneer. Kes ikka tahab palavuses higistada?
Salongi armatuur on tehtud klassikaline, kusjuures sellel ei ole kasutatud Salvo kelgust tuntud plastikut, nagu täna veel paljudes sõiduautodeski leida võib.
Uue Sprinteri puhul võib kindlalt väita, et juhi mugavus on tublisti edasi läinud, kas või seetõttu, et vajalikud lülitid, nupud ja panipaigad on tunduvalt paremini käeulatuses.
Kui kaubikute puhul on sageli probleemiks õige isteasendi leidmine, siis Sprinteris seda muret ei ole. Mugava sõiduasendi peaks leidma seal iga sohver. Salongis ei riivanud kõrvu ka vali mootorimüra.
Juhil on sõites hea vaade nii masina nina ette kui ka taha. Üllataval kombel ei piiranud juhi vaatevälja A-piilarid, mis kaubikute ja väikebusside puhul tavaliselt häirivaks teguriks on olnud.
Juhi töökohalt tooksin miinusena välja istme peatoe, mida kuidagi ei saa praktiliseks ja mugavaks nimetada. Sarnaselt teiste kaubikutega on kõrvalistuja eluolu tunduvalt ebamugavam kui juhil, kuid vähemasti on kõrvalistujal jalaruumiga kõik korras.
Kaubaruumi saab uuel Sprinteril valida alates 7 kuupmeetrist kuni 17 kuupmeetrini. Viimane tähendab seda, et maksimaalne kandevõime ulatub uuel Sprinteril 2710 kilogrammini.
Kõrgemaks on läinud ka Sprinteri külgmine lükanduks, mille laius on 130 cm ning kõrgus 182 cm, mis teeb võimalikuks alusekaupa ka küljelt sisse laadida.
Arusaamatuks aga jääb, miks on uus Sprinter tagaveoline. Loomulikult võimaldab tagavedu vedada suuremaid koormaid, kuid talvel tühjalt sõites võib probleeme tekkida.
Sprinterit ostes valige paketti kindlasti konditsioneer või kliimaseade ning pööramissuunas süttivad staatilised biksenoontuled.
Lisaks sellele saab Sprinteri puhul valida 6käigulise manuaalkasti või automaatkasti vahel. Esimesele neist saab võtta vajadusel lisavarustusest juurde ka kohaltvõtu abisüsteemi.