Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autoärimees tasub miljonilise maksuvõla

    Eile istusid kohtusaalis E-Autoline'i endine omanik, nüüd sama kaubamärgi all autosid müüva Autolink OÜ juhatuse liige Peeter Toomsoo ja varifirma nimel tehinguid teinud Peeter Raudsepp. Mehi süüdistatakse kasutatud sõidukite müümisel toime pandud käibemaksupettustes. Tehingud, mis sattusid maksu- ja tolliameti uurimise alla, toimusid 2000.-2001. aastal.
    Kohtus kannataja rollis olnud Põhja maksu- ja tollikeskuse vanemjurist Meelis Rohtlaan selgitas, et pruugitud autode müügil tehti fiktiivsed tehingud, kus väidetavalt osteti autod firmadelt.
    "Uurimise käigus aga tuvastati, et tegelikult osteti autod füüsilistelt isikutelt. Sellest tulenevalt ei olnud E-Autoline'il õigus käibemaksu maha arvata," ütles Rohtlaan.
    Rohtlaane sõnul nõuti algul meestelt 1,9 miljonit krooni, kuid nõue väheneb ilmselt 1,4 miljonile kroonile, sest osa kuritegusid on aegunud. Ta lisas, et niisugused tehingud ja skeemid on üsna levinud. "Sellised arvetevabrikud ja nende kaudu sooritatud tehingud käivad üpris usinalt," ütles Rohtlaan.
    Eile tegi prokurör ettepaneku lahendada kohtuasi lihtmenetluskokkuleppega, sellega nõustusid ka kaitsjad - vandeadvokaadid Aivar Pilv ja Olev Kuklase.
    Kohus jätkub 24. oktoobril.
    Maksuamet on väidetavalt uurinud ka teisi automüüjaid, kuid täpsemat teavet ei avalda. Ameti hinnangul on käibemaksupettused endiselt probleemiks, kuid aktuaalsem teema oli see siiski aastatel 2000-2003.
    E-Autoline'i osanikud olid aastani 2002 Reimo Lilienthal ja Peeter Toomsoo. Sama aasta septembris müüdi firma edasi Viktoria Kangurile.
    OÜ Autolink osanik on Mari Toomsoo, juhatuse liige on Peeter Toomsoo.
    2004. aastal oli Autolinki käive üle 73 miljoni, aastal 2005 aga üle 75 miljoni krooni. 2005. aasta kahjum oli ligi 320 000 krooni.
    Selle aasta märtsis süttis E-Autoline'i kaubamärgi all tegutseva Autolink OÜ müügiplatsil Tallinnas Mäepealse tänaval E-klassi Mercedes-Benzi sõiduauto, kuumakahjustusi said veel kolm kõrval seisnud masinat.
    Komisjonimüügis autode maksumus oli 1,2 miljonit krooni. Tulekahju arvatavaks põhjuseks oli elektrisüsteemi rike. Müüdavad sõidukid on ettevõtte kulul kindlustatud varguse, tulekahju, loodusõnnetuse, vandalismi vastu.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Gaasitoru värvi alt kraabiti välja keelatud Vene osad. Leedu tülis vaadatakse ka Infortari firma poole
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.